کد خبر: ۳۳۵۰۲۳
زمان انتشار: ۱۸:۲۰     ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: اکنون در کشور جمهوری اسلامی ایران 9 میلیون و 700 هزار نفر بی‌سواد وجود دارد که این رقم برای کشوری متمدن و باسابقه علم و دانش بسیار زیاد است.

به گزارش پایگاه 598، علی باقرزاده بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خوی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی 500 هزارنفر بی‌سواد دارد که رقم بالایی است و باید برای رفع این معضل تلاش‌های زیادی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: اکنون در کشور جمهوری اسلامی ایران 9 میلیون و 700 هزار نفر بی‌سواد وجود دارد که این رقم برای کشوری متمدن و باسابقه علم و دانش بسیار زیاد است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: آذربایجان غربی 81 هزار نفر از اولیای دانش آموزان وجود دارند که زیر 50 سال دارند و آماده فراگیری سواد هستند که باید با برنامه‌ریزی های دقیق و صحیح درصد مطلوب این استان و مردم با فرهنگ و تمدن استان، این آمار پایین بیاید.

این مسئول اظهار داشت: در نگاه به تاریخ و تمدن جهان، از بدو تشکیل این جهان، با سه نوع تاریخ و تمدن مواجه هستیم که اول تمدن‌هایی که به کلی منقرض شده‌اند، دوم تمدن‌هایی که منقرض شده‌اند اما آثاری از آنها وجود دارد، مانند تمدن مصر و سوم تمدن‌هایی که مانا و پویا و زنده هستند و آثاری از گذشته آنها وجود دارد که ایران نمونه واقعی این نوع تمدن و فرهنگ در جهان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: دلیل این عنصر مانایی و زنده ماندن تمدن ایران، توجه به دانایی، علم و دانش است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها