کد خبر: ۳۳۴۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۱۳ دی ۱۳۹۰
نیم‌تنه‌ای سنگی با قدمت 2 هزار سال در کاوش‌های باستان‌شناسان در منطقه «استراتونیکیا» ترکیه کشف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، باستان‌شناسان در کاوش‌های خود در این شهر باستانی به دروازه‌ای قدیمی با ستون‌های متعدد برخورد کرده و پس از آن موفق به کشف این نیم‌تنه باستانی متعلق به یکی از شاهان دوره هلنی‌ها شدند.



خبرگزاری فارس: کشف نیم‌تنه‌ 2هزار ساله در ترکیه

این نیم‌تنه از یک و نیم متر ارتفاع و نزدیک به 2 متر پهنا برخوردار بوده و تصاویری از سرهای چند گاو نر و چهره یک الهه روی آن نقش بسته است.

«بلال سوگوت» سرپرست تیم اکتشاف با اشاره به اینکه تصاویر سرهای چند گاو نر نشان دهنده ثروت و قدرت بوده است افزود: پیشتر نیز در این منطقه یک ارابه مسابقه و یک کفپوش موزاییکی 1500 ساله کشف شده بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ دیوارهای این شهر باستانی نیز یکی از بخش‌های مهم کاوش‌های تحقیقاتی بوده است. دیوار‌های که در حدود 2 هزار و 400 سال پیش به دستور شاه موزولوس بنا شده بود.


کارشناسان با توجه به کشف بخشی 400 متری از دیوار شهر عنوان کردند به احتمال فراوان طول اصلی دیوار اطراف شهر در حدود 3 هزار 600 متر بوده است.

این منطقه از 7 ماه پیش تاکنون محل کاوش‌های باستان‌شناسی بوده که علاوه بر این نیم تنه سنگی و دیوارهای شهری نزدیک به 460 اثر دیگر نیز از آن کشف شده است. آثاری متعلق به دوره‌های روم و بیزانس که به گفته کارشناسان پس از اتمام مطالعات تحقیقاتی در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها