کد خبر: ۳۳۴۱۸
زمان انتشار: ۲۰:۱۸     ۱۲ دی ۱۳۹۰

به گزارش انجمن دانشجويان خبرنگار ايسنا، به نقل از سايت روزنامه الاهرام مصر، جلسه محاكمه حسني مبارك، رئيس‌جمهوري پيشين مصر و علاء و جمال مبارك، پسران وي به همراه حبيب العادلي، وزير كشور سابق مصر و شش تن از معاونان وي به اتهام دست داشتن در قتل تظاهركنندگان مصري در مركز پليس قاهره برگزار شد.

در اين جلسه دادستان اعلام كرد كه آمار كشته شدگان تظاهرات مصر به 225 تن رسيده و 1363 تن نيز در جريان تظاهرات زخمي شده‌اند.

در اين جلسه همچنين برخي مدارك و اسناد مربوط به كشته شدن تظاهركنندگان و دستورهاي صادرشده در اين‌ خصوص بررسي شد.

پيشتر فيصل العتيبي، رئيس هيات مدافع كويتي مبارك اعلام كرده بود كه اسنادي در اختيار دارد كه روند پرونده مبارك را دگرگون خواهد كرد و آنها را به جلسه امروز دادگاه خواهد برد، اما تاكيد كرد تا پايان جلسه دادگاه امروز در خصوص آن سخن نخواهد گفت.

در پايان جلسه امروز دادگاه احمد رفعت، رئيس دادگاه ادامه رسيدگي به پرونده مبارك و ديگر متهمان را به روز سه‌شنبه (فردا) موكول كرد.

از سوي ديگر همزمان با برگزاري جلسه دادگاه دهها تن از خانواده‌هاي قربانيان و آسيب‌ديدگان حوادث مصر با حضور در محل برگزاري دادگاه محاكمه مبارك و ديگر متهمان كشتار تظاهركنندگان، اشد مجازات آنها را خواستار شدند.

آنها با سر دادن شعارهايي همانند "قصاص، قصاص، اعدام، اعدام"، اشد مجازات را براي عاملان كشتار خواستار شدند.

در جلسه امروز، گزارش‌هاي تلويزيوني نشان دادند که مبارك با برانکار به محل آورده شد و در حالت درازکش، ناظر جريان محاکمه بود.

رسيدگي به پرونده اتهامي عليه حسني مبارک، که هشتاد و سه سال دارد، پس از يک تعويق سه ماهه، هفته گذشته از سر گرفته شد و گفته مي شود مقامات قضايي مصر در نظر دارند با تسريع در روند رسيدگي به اين پرونده، با صدور حکم در ماه آوريل، به اين محاکمه خاتمه دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها