کد خبر: ۳۳۳۶۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
یک منبع بلندپایه روس می گوید کمیته تحریم های ایران در سازمان ملل پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک و قطعنامه مربوطه، به صورت خودکار منحل می شود.

به گزارش پایگاه 598، یک منبع آگاه روس می‌گوید با اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، کمیته تحریم‌های ایران در سازمان ملل به صورت خودکار منحل می‌شود.

این کمیته که پس از صدور قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شکل گرفت، وظیفه نظارت بر حسن اجرای تحریم‌های ایران و گزارش موارد نقض تحریم‌ها را بر عهده دارد.

این «منبع بلندپایه در وزارت خارجه روسیه» که خواسته نامش فاش نشود، به خبرگزاری نووستی روسیه گفته است: «زمانی که قطعنامه ۹۰ روز پس از تصویب اجرایی شود، کمیته به صورت خودکار منحل می‌شود.»

وی افزود: «از آن به بعد، تمام موضوعات مربوط به اجرای قطعنامه، رفع تحریم‌ها و حل مسائل مربوط به تأمین تسلیحاتی در شورای امنیت و با توجه به توصیه‌های کمیته مشترک متشکل از ایران و ۱+۵، حل می‌شود.»

ایران و ۶ کشور آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان ۲۳ تیر ماه امسال در شهر وین به توافقی دست یافتند که پیش از اجرا باید در مراجع نظارتی ایران و آمریکا به تائید برسد. شورای امنیت سازمان ملل یک هفته پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات، قطعنامه‌ای صادر و سند برنامه جامع اقدام مشترک را به تائید رساند.


منبع: اقتصاد ایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها