کد خبر: ۳۳۳۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۱۲ دی ۱۳۹۰
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین نوشت که ایران به وسیله توسعه روابط با کشورهایی موسوم به حیاط خلوت آمریکا توانست تحریم‌ها را دور بزند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست"، ایران در حال افزایش نفوذ خود در آمریکای لاتین است و این موضوعی است که کارشناسان آمریکایی معتقدند با هدف دور زدن تحریم‌های جهانی و دسترسی به بازارهای جدید و مواد خام صورت می‌گیرد.

در این گزارش آمده است که در شرایطی که آمریکا و اروپا به دنبال اعمال فشارهای بیشتر علیه ایران هستند، "محمود احمدی‌نژاد" رئیس جمهور ایران به زودی سفری را به چهار کشور آمریکای لاتین و مرکزی انجام دهد و این سفر می‌تواند زمینه‌ساز گسترش مناسبات تهران با این کشورها باشد.همچنین افزایش حضور ایران در این منطقه به آن معنا است که حیات خلوت آمریکا عرصه حضور سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سفر احمدی نژاد در حالی انجام می‌شود که چندی پیش گزارش‌هایی درباره تصمیم تهران برای سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در پروژه‌های مشترک از جمله در بخش معدن اکوادور و همچنین صنایع کوچک، پتروشیمی و تسلیحات کوچک ونزوئلا منتشر شده بود.

این روزنامه آمریکایی نوشت که علاوه بر حضور اقتصادی و سرمایه گذاری در پروژه‌های مشترک، ایران در حال افزایش حضور دیپلماتیک خود در آمریکای لاتین است.
"رز بتمن" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این مورد گفت: ایران به مدت چندین سال تلاش کرد تا نفوذ خود را در آمریکای لاتین گسترش دهد و توانست با کشورهای ضد آمریکایی ارتباط برقرار کند.

این روزنامه در ادامه به گزارش رسانه های ایرانی در مورد ارتباط تهران با آمریکای لاتین اشاره کرد و نوشت که اهمیت سفر احمدی نژاد به آمریکای لاتین و مرکزی را می توان در  گزارش شبکه خبری پرس‌تی‌وی  مشاهده کرد که اعلام کرد: افزایش همکاری ها با کشورهای آمریکای لاتین جزو اولویت های جمهوری اسلامی ایران است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها