کد خبر: ۳۳۳۵۷۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر واگذاری جنگل‌ها به این وزارتخانه گفت: در صورت واگذاری باید فاتحه منابع طبیعی را خواند!
به گزارش پایگاه 598، بیش از یک‌سال از منتفی شدن بحث ادغام سازمان‌های حفاظت محیط زیست و جنگل‌ها نمی‌گذرد که محمدرضا نعمت‌زاده خواسته جالبی مبنی بر واگذاری سازمان جنگل‌ها به وزارت صنعت مطرح کرده است که به گفته رئیس سازمان جنگل‌ها، در صورت واگذاری، باید فاتحه منابع طبیعی را خواند!

نعمت‌زاده در این‌باره با تأکید بر واگذاری جنگل‌ها و بهره‌برداری از آنها به بخش صنعت اظهار کرده سپردن جنگل‌ها به دست صنعت، موجب احیای این بخش می‌شود.

وی معتقد است جنگل یک موجود زنده است که از سویی کاشت و از سوی دیگر برداشت چوب از آن صورت می‌گیرد و شرکت‌های بهره‌بردار برای ادامه حیات خود به جنگل‌ها نیاز دارند و بخش صنعتی در زمینه بهره‌برداری از جنگل و برای تامین مواد اولیه خود هم که شده باید از آن مراقبت کند بنابراین سپردن جنگل‌ها به دست صنعت موجب احیای این بخش می‌شود.

در همین حال جلالی درباره درخواست نعمت‌زاده برای واگذاری جنگل‌ها به وزارت صنعت تصریح کرد: واگذاری جنگل‌ها به وزارت صنعت به صلاح کشور و منابع طبیعی نیست، چراکه در این وضعیت جایی برای افزایش بهره‌برداری نداریم البته سازمان جنگل‌ها در مناطقی براساس ظرفیت اکولوژیکی و پتانسیل‌های آبی زراعت چوب را توسعه می‌دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها