کد خبر: ۳۳۳۰۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
خندوانه برنامه پرمخاطب و تأثيرگذار تلويزيون
در دوره‌اي كه مردم ديگر حوصله‌اي براي تماشاي برنامه‌هاي تلويزيون نداشتند، رامبد جوان با برنامه‌اش به ناگاه چنان غوغايي در دل شب‌هاي رسانه ملي برپا كرد كه پس از مدت زمان كوتاهي توانست لقب كارگردان يكي از پرمخاطب‌ترين برنامه‌هاي تلويزيون را از آن خود كند.
به گزارش پایگاه 598، در دوره‌اي كه مردم ديگر حوصله‌اي براي تماشاي برنامه‌هاي تلويزيون نداشتند، رامبد جوان با برنامه‌اش به ناگاه چنان غوغايي در دل شب‌هاي رسانه ملي برپا كرد كه پس از مدت زمان كوتاهي توانست لقب كارگردان يكي از پرمخاطب‌ترين برنامه‌هاي تلويزيون را از آن خود كند.
هيچ كس فكرش را نمي‌كرد رامبد جواني كه در سال‌هاي دهه 70 با بازي در سريال‌هايي مانند همسران و خانه سبز به قاب جادويي راه پيدا كرده بود، روزي بتواند كارگردان برنامه‌اي شود كه لقب پرمخاطب‌ترين برنامه رسانه ملي را به خود بگيرد. سابقه كارگرداني رامبد جوان باز مي‌گردد به سال 81 و سريال باغ بلور، اما همه مخاطبان تلويزيون رامبد جوان كارگردان را با سريال مسافران مي‌شناسند، سريالي كه در سال 88 در آنتن شبكه سوم سيما جاي گرفت و از قضا با اقبال خوبي از سوي مخاطبان روبه‌رو شد. پس از تلويزيون، رامبد جوان شانس خود را اين بار در مديوم سينما امتحان كرد و «اسپاگتي در هشت دقيقه»، «پسر‌آدم،  دختر حوا» و «ورود آقايان ممنوع» را مقابل دوربين برد كه دو مورد آخري توانستند لقب پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سينمايي سال‌هاي اكرانشان، سال 88 و 89 را به خود اختصاص دهند. در طول يكي، دو سال اخير اما رامبد جوان نه در سريال‌سازي و ساخت فيلم سينمايي كه در كسوت كارگردان و مجري يك برنامه گفت‌وگو محور آن هم در شبكه تازه تأسيس نسيم حاضر شده است و بار ديگر توانست با ساخت مجموعه‌اي با سيل مخاطبان روبه‌رو شود. اقبال ممتد مخاطبان به آثار رامبد جوان اين پرسش را در ذهن ايجاد مي‌كند كه چاشني ساخته‌هاي جوان چيست كه تمامشان به ذائقه مخاطبان خوش مي‌آيد و مي‌تواند با هر نوع سليقه‌اي ارتباط برقرار كند. به هر رو اما اقبال اين روزهاي مردم به خندوانه نشان مي‌دهد كه در دوره تأسيس كيلويي شبكه‌هاي فارسي زبان ماهواره‌اي هم اگر برنامه‌اي مناسب با سليقه مخاطبان بر آنتن رسانه ملي جاي گيرد حتي اگر در شبكه تازه تأسيسي مانند نسيم هم باشد باز مردم به سمت برنامه‌هاي توليدي داخل گرايش بيشتري نشان مي‌دهند، مانند اتفاق خندوانه كه اين شب‌ها غالب مردم ما را بدون توجه به قشر و طبقه‌شان شب‌ها پاي تماشاي خود مي‌نشاند و لحظات شادي را در خاطر مردم رقم مي‌زند. در چنين شرايطي مديران سيما با توجه به مؤلفه‌ مخاطب‌پسندي برنامه‌ها بايد از صرف هزينه و بودجه براي ساخت برنامه‌هايي كه در نهايت مخاطب چنداني ندارند، جلوگيري كنند و با حمايت از ساخت برنامه‌هاي مخاطب محور راه را براي آشتي مخاطبان قهر كرده رسانه ملي بگشايند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها