کد خبر: ۳۳۲۳۱۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از آنجا که دختران در دین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند بحق می‌توان دین مبین اسلام را بنیان‏گذار و پرچمدار تکریم دختران و زنان دانست.

به گزارش پایگاه 598، ندا واشیانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اصفهان، به مناسبت سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و روز دختر ضمن تبریک این روز به همه دختران گفت: قطعا نامگذاری چنین روز مقدسی به نام روز دختر نشانگر اهمیت نقش دختران در اجتماع  به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده این مرز و بوم اسلامی بسیار حائز اهمیت است و الگوگیری از شخصیت حضرت معصومه (س) باید سرلوحه کار باشد.

جایگاه خاص زنان و دختران در فرهنگ اهل‌‏بیت علیهم ‏السلام

ندا واشیانی‌پور با یادآوری این مهم که در فرهنگ اهل‏بیت علیهم ‏السلام که ریشه در وحى و کلام الهى (قرآن) دارد، زنان و دختران از جایگاه خاصى برخوردارند، تصریح کرد: تعابیر زیبا و بلندى که براى دختران به کار گرفته شده است، حاکى از این موضوع است.

وی ادامه داد: در سخنان معصومان (علیهم ‏السلام) از دختران با واژه‏ هایى همچون ریحانه (گل)، قواریر (بلورها) و حسنه (نیکى) یاد شده است؛ که هر یک، نشان از امتیاز و ویژگى خاص طبیعى و روحى دختران دارد.

این عضو شوری شهرا با تاکید بر اینکه به حق مى‏توان دین مبین اسلام را بنیان‏گذار تکریم دختران و زنان دانست، اظهارداشت: از آنجا که دختران در دین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و بخش مهمی از جمعیت جامعه ما را تشکیل می‌دهند؛ برنامه‌ریزی متناسب با جنسیت برای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جایگاه و نقش مهم دختران در فرهنگ عمومی

واشیانی‌پور با اشاره به اینکه به غیر از سهم دختران در بافت جمعیتی جامعه، جایگاه و نقش دختران در فرهنگ عمومی هم ضرورت انتخاب چنین روزی را بازگو می‌کند، گفت: این جایگاه، جایگاهی است که پیوسته سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی خود را با پرورش دختران آگاه، توانمند و پاکدامن دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این مطلب که برای ارتقای سطح آگاهی و رشد و توانمندی دختران در ابعاد گوناگون لازم است اقداماتی جدی در سطح شهر صورت پذیرد خاطر نشان کرد: از جمله این اقدامات ایجاد اماکن تفریحی مناسب و ایمن است که مطابق با خواست و نیاز دختران بوده و محلی مناسب جهت تخلیه هیجانات روحی نوجوانی و جوانی آنان باشد.

ایجاد بانوکده‌ها؛ پاسخی به نیاز دختران شهر به اماکن تفریحی سالم و ایمن

واشیانی پور ایجاد بانوکده ها در شهر اصفهان را در این راستا دانسته و اظهار داشت: طرح بانوکده‌ها در شورای اسلامی شهر اصفهان به همین منظور مصوب و برای آن ردیف بودجه تعریف شد.

این عضو شورا خاطر نشان کرد: مقرر شده بود تا پایان خرداد ماه امسال فاز مطالعاتی و طراحی و جانمایی این طرح انجام شود و امیدواریم شهرداری با توجه به نیاز دختران شهر به اماکن تفریحی سالم و ایمن نسبت به اجرای پروژه با سرعت بیشتری اقدام کند.

وی تاکید کرد: انجام برنامه نیازسنجی از دختران در زمینه‌های فرهنگی، تفریحی و استفاده یا انجام چند پروژه تحقیقاتی در رابطه با وضعیت موجود دختران در زمینه تفریحی و میزان تطابق امکانات فرهنگی تفریحی شهری با نیازها و سلایق آنها و تبیین وضعیت مطلوب و تدوین برنامه جامع در این رابطه توسط شهرداری ضروری به نظر می رسد.

ضرورت توانمندسازی دختران از نظر فرهنگی اجتماعی و سلامت

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این موضوع که دختران نیازمند برنامه هایی قوی و پرمحتوا و به روز جهت ارتقاء سواد سلامت، ارتقاءآگاهی های فرهنگی و مذهبی، کارآفرینی و مشابه آن هستند، اظهارداشت: برنامه‌های ویژه دختران که در شهرداری اجرا می‌شود باید در جهت توانمندسازی دختران از نظر فرهنگی اجتماعی و سلامت بوده و امکانات کافی جهت تفریح و نشاط می بایست برای آنها ایجاد شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها