خودروي تمام ايراني تيبا محصول گروه خودروسازي سايپا چشم انداز جديدي را
براي معرفي و تثبيت نام و نشان ايراني سايپا در بازارهاي صادراتي ايجاد
خواهد كرد.
به گزارش سايپانيوز اين خودرو با طراحي جديد و امكانات و آپشن هاي متنوع،
توانايي برآورده كردن الزامات استانداردي روز دنيا را داشته و حضور آن در
سبد محصولات صادراتي سايپا فرصت هاي جديدي را براي ورود به بازارهاي جديد و
همچنين افزايش سهم بازار سايپا در بازارهاي موجود صادراتي ايجاد خواهد
كرد.
شركت سايپا به عنوان صادركننده نمونه كشور برنامه هاي تحقيقاتي خاص اين
محصول را طي سال هاي اخير در بازارهاي صادراتي به اجرا گذاشت و با مطالعه
بخش هاي هدف در بازارهاي صادراتي، نيازهاي مشتريان بالقوه را شناسايي كرده و
فعاليت هاي بازاريابي و مذاكرات مربوط به صادرات خودروي تيبا در مناطق
داراي اولويت يعني خاورميانه، آفريقا، آسياي ميانه و آمريكاي لاتين آغاز
شده است.
استراتژي هاي بازاريابي اين محصول جديد بر حسب ارائه آن در بازارهاي موجود و
يا بازارهاي جديد و با در نظر گرفتن شرايط انتخاب مي شود كه در چندين
بازار از جمله عراق، الجزاير و سوريه پس از انجام فعاليت هاي بازاريابي بر
روي خودروهاي نمونه، سفارشات بزرگتر دريافت شده كه در حال ارسال است و در 5
بازار اروپايي، امريكاي لاتين و افريقايي اقدامات اوليه و زيربنايي انجام
مي شود.
نگاه شركت سايپا به فعاليتهاي صادراتي نگاهي بلند مدت و اقتصادي بوده و
همواره استراتژيهاي صادراتي اين شركت براساس سياست هاي كلان دولت تنظيم شده
و در همين راستا و با توجه به برنامه صادرات خودرو در چشم انداز 1404
جمهوري اسلامي ايران كه صادرات يك ميليون دستگاه خودرو را براي كشور پيش
بيني مي كند شركت سايپا با برنامه ريزي و ايجاد زيرساخت هاي لازم براي
توليد مدلهاي متنوعي از محصول تيبا، نقش مهمي را براي اين محصول جهت كسب
سهم حداكثري از صادرات خودروي كشور در نظر گرفته است.