کد خبر: ۳۳۱۸۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
رییس شعب بانک ملی و رییس شورای هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی گفت: شعب بانک ملی استان برای مشارکت در اعطای تسهیلات اختصاصی سفر رییس جمهوری، پیشقدم است.
به گزارش پايگاه 598،حسن سعیدی اصل در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به اختصاص 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای سرمایه در گردش تولید کنندگان و رونق بخش تولید استان افزود: بانک ملی در مراحل ابتدایی به علت نداشتن منابع در صندوق توسعه ملی جزو بانک های عامل اعطای این تسهیلات نبود، اما طی نامه اخیر استانداری به بانک مرکزی، برای مشارکت در این تسهیلات پیشنهاد شده است.
وی گفت: این تسهیلات که به عنوان سرمایه در گردش به تولید کنندگان حائز شرایط اعطا می شود، خروج از رکود اقتصادی استان را در پی خواهد داشت اما بخش تولید خواستار تسهیلات با نرخ پایین است.
وی عدم نیاز این تسهیلات به معدل و دارا بودن شرایط خاص برای احراز اهلیت متقاضیان را امتیازی دانست و افزود: در صورت اعطای این تسهیلات با نرخ معمول 24 درصد، احتمال استقبال محدود تولید کنندگان قابل پیش بینی است.
' سعیدی اصل ' با بیان اینکه خروج از رکود نیازمند اعطای تسهیلات با نرخ پایین است، اظهارکرد: بانک ها نمی توانند از چهارچوب اعتبارات بانک مرکزی خارج شوند.
وی مجموع سپرده بانک های دولتی و نیمه دولتی استان را یک هزار و 730 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بانک ملی با 330 میلیارد ریال، بانک ملت با 270 میلیارد ریال و بانک صادرات با 240 میلیارد ریال بیشترین سپرده را در سطح استان دارند.
گفتنی است پیش از این ' احمد محمدزاده' سرپرست امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان شرقی نسبت به پیوستن بانک های ملی و اقتصاد نوین به جمع بانک های عامل اعطا کننده تسهیلات سفر رییس جمهوری ابراز امیدواری کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها