کد خبر: ۳۳۱۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۱۱ دی ۱۳۹۰
به نظر مي‌رسد جبهه اصلاحات كه عمده سرمايه خود را در فتنه 88 هزينه كرده بود، در آستانه انتخابات مجلس نهم چندپاره شده است و اين روزها حال و روز خوشي ندارد.
«خبرگزاري دانشجو»؛ با پايان يافتن مهلت نام‌نويسي از كانديداهاي نمايندگي در نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، مي توان جمع‌بندي اوليه‌اي از چند و چون حضور گروهاي سياسي مختلف در انتخابات داشت و نگاه به ليست ثبت نام كنندگان نشان مي‌دهد جبهه دوم خرداد در خصوص حضور در انتخابات دچار چند دستگي و تفرقه جدي است.

گروهي از اصلاح‌طلبان، نظير تابش و كواكبيان كه سابقه نمايندگي در مجلس هشتم را نيز دارند، ضمن ثبت نام به‌عنوان كانديدا تأكيد كرده‌اند كه با تمام قدرت در انتخابات حضور خواهند يافت؛ اين افراد كه به ادعاهاي تحريم، شرط‌گذاري و مواضع ضد و نقضين برخي اصلاح‌طلبان اعتنايي نكرده‌اند، به محض ثبت نام مورد همجه و تخريب محافل ضدانقلاب قرار گرفته و به واسطه اعلام مشاركت در انتخابات به قدرت طلبي و خيانت محكوم شده‌اند.

لازم به ذكر است كه اين گروه هرگز موضع آشكاري نسبت به فتنه اتخاذ نكرده‌‌اند تا هم جايگاه خود را نگه‌ دارند و هم پشتيباني نسبي رسانه‌هاي اصلاح طلب را حفظ كنند.

گروه دوم،‌ كساني هستند كه با وجود پرونده سياه‌ و آگاهي از قطعيت رد صلاحيت خود، اقدام به ثبت نام كرده‌اند؛ از اين گروه مي‌توان به مهدي خزعلي اشاره كرد كه ضمن تأكيد بر اينكه مي‌داند به خاطر عملكردش رد صلاحيت مي شود، گفت: هر برگ رد صلاحيت سندي بر حقانيت ماست!

حركت رد صلاحيت عمدي، همان‌طور كه پيش از اين به آن پرداخته شده است، ‌يكي از شگردهاي اصلاح طلبان درجهت مظلوم نمايي و محكوم نمودن نظام است كه در انتخابات هاي گذشته هم نظير آن ديده شده بود.

گروه سوم اصلاح طلبان كساني بودند كه معتقدند هرگونه مشاركت و همراهي در انتخابات به مثابه خيانت به حاميان جنبش سبز است و بنابراين ترجيح دادند در روزهاي ثبت نام نامزدها، به وزارت كشور نروند.

گفتني است اين برخورد، مشابه برخوردي است كه گروهاي ضدانقلاب در آستانه همه انتخابات هاي 30 سال اخير انجام داده‌اند تا به گفته خود، با سرد كردن فضاي انتخابات، مقبوليت نظام را به چالش بگيرند؛ امري كه تا امروز هرگز محقق نشده و تنها موجب آشكار شدن بي‌اعتباري اين گروه‌هاي شده است.

در نهايت، نتيجه اينكه به نظر مي‌رسد جبهه اصلاحات كه عمده سرمايه خود را در فتنه 88 هزينه كرده بود، در آستانه انتخابات مجلس نهم، چند پاره شده است و اين روزها حال و روز خوشي ندارد و در حال از دست دادن معناي خود به عنوان يك جريان سياسي است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها