کد خبر: ۳۳۱۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۱ دی ۱۳۹۰
این روزها بحث وحدت اصولگرایان به نقل اغلب محافل سیاسی کشور تبدیل شده است امّا این موضوع تنها در شعار بوده و تا کنون هیچ یک از دو طیف جبهه پایداری انقلاب اسلامی و جبهه متحد اصولگرایان حاضر به عقب نشینی از مواضع صحیح و غلط قبلی خود نشده اند.

به گزارش بی باک، در همین راستا حجت الاسلام روانبخش عضو هئیت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تنها راه وحدت اصولگرایان را عمل به منشور جامعتین عنوان کرد و به خبرنگار بی باک گفت: در شرایط فعلی دو جبهه پایداری و متحد اصولگرایان هر کدام بصورت جداگانه شکل گرفته اند و متاسفانه تا کنون بخاطر برخی موانع، هیچ وحدتی شکل نگرفته است که نشان از عدم اقدامی عملی در این زمینه می باشد.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو گفت: ما در این موقعیت پیشنهادمان این است که منشور جامعتین را که شاخص های داوزده گانه اصولگرایی را که بر اساس سخنان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تنظیم شده است، محور قرار دهیم و سپس چند نفر از دو جبهه که همگان به عدالت و تقوایشان اعتماد دارند، کمیته ای تشکیل دهند تا بر اساس شاخص های اصولگرایی تصریح شده در این منشور، عیار کاندیدای موجود جریان اصولگرایی را بسنجد و هر کدام از این افراد که نمره مقبولتری آوردند، در لیست مشترک اصولگرایان قرار گیرند.

حجت الاسلام روانبخش خطاب به جبهه متحد اصولگرایان گفت: این پیشنهاد یک پیشنهاد منصفانه و مطابق با عقل و شرع و عرف است و اگر دوستان جبهه متحد اصولگرایی حقیقتا به این منشور اعتقاد دارند، رسما اعلام آمادگی کنند و تردیدی ندارم که اعضای جبهه پایداری نیز مخالفتی نخواهند کرد و به عقیده من این شیوه تعامل یک راه مطلوب وحدت در شرایط فعلی می باشد.

عضو هئیت علمی موسسه امام خمینی (ره) تاکید کرد: اگر همه اصولگرایان سهم خواهی و حزب گرایی را کنار بگذارند و در راستای عمل به منشور جامعتین اقدام نمایند، قطعا به وحدت خواهیم رسید.

حجت الاسلام روابنخش در پایان تصریح کرد: امّا اگر دوستان جبهه متحد اصولگرایان حاضر به پذیرش این پیشنهاد نشوند، خود مردم این پیشنهاد را عملی خواهند کرد و بر اساس شاخصهای اصولگرایی رای خواهند داد.

گفتنی است، اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی که نسبت به برخی اعضای جبهه متحد اصولگرایان مرزبندی و موضع گیری شفاف تری در قبال فتنه و جریان انحرافی داشته اند، همواره از نفوذ برخی ساکتین فتنه در جبهه متحد اصولگرایان گلایه داشته و شرط وحدت خود با جریان متحد اصولگرایان را اقدام عملی اصولگرایان در قبال منشور اصولگرایی مطرح نموده اند که موضع گیری شفاف علیه جریانات فتنه و انحرافی بخشی از آن می باشد.

در مقابل جبهه متحد اصولگرایان راز تسامح خویش در قبال برخی مردودین فتنه را، ظرفیت برخی از آنها مطرح می کند از همین رو از جبهه پایداری می خواهد بدون هرگونه پیش شرطی به جبهه متحد اصولگرایان بپیوندد و الا به وحدت شکنی متهم می شود.

حضرت علامه مصباح یزدی نیز اخیرا با انتقاد ازتلاش‌هاي برخي از مدعیان اصولگرایی براي وحدت با ناکامان فتنه 88 هشدار داد: معناي وحدت اين نيست که برويم با دشمنان، و آنهايي که به خون ما تشنه‌اند و ارزشي براي دين ما قائل نيستند زير يک چادر زندگي کنيم، کساني که سال‌ها با حمايت‌هاي مالي آمريکا و ديگر کشورها تلاش کردند تا حرکت براندازانه سال 88 را شکل بدهند. تصور امکان وحدت با سران فتنه و حاميان آنها به منزله تصور امکان بيعت امام حسين عليه‌السلام با شمر در صحراي کربلا است.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) وحدت با دشمنان را بزرگ‌ترين حماقت دانست و بيان کرد: حتي اگر سران فتنه و حاميان آنها پشيمان و متنبه شده باشند نبايد دوباره اختيارات و امور کشور را به دست آنها بسپاريم، بلکه اين پشيماني موجب تخفيف در مجازات آنها مي‌شود.

علامه مصباح یزدی در پاسخ به سئوالی پیرامون وحدت اصولگرایان ضمن تصریح بر این موضوع که وحدت به معني "هر چه من مي‌گويم" عين ديكتاتوري است، ابراز داشت: مسئله وحدت و استفاده کردن از شعار وحدت در مواقع مختلف یک بحث گسترده ای دارد و مجال بیشتری می خواهد که اطراف آن سنجیده شود؛ گاهی کسانی از شعار وحدت استفاده می کنند، معنایش این است که هرچه من می گویم، همه قبول کنید تا وحدت ایجاد شود. این نوع وحدت می شود عین دیکتاتوری. چون اگر این کاری که می گویم قبول نکنید، من كنار می روم، دیگر وحدت نمی شود، شما تابع من شوید تا وحدت شود. گاهی وحدت را کسانی مطرح می کنند که شکست خورده اند و از چشم مردم افتاده اند، مردم به آنها اعتماد و اصلا توجهی ندارند. اینها برای اینکه بیایند خودشان را مطرح کنند، با شعار وحدت می آیند، برای اینکه در جامعه اصلا جای پایی پیدا کنند، بتوانند حرفی بزنند. گاهي طرح شعار وحدت از طرف منافقين است تا بتوانند در صفوف مؤمنين رخنه کنند و عامل نفوذي شوند و البته گاهی، وحدت روی اغراض صحیحی است و منظور وحدت با کسانی است که دلائل عقلی و شرعی ایجاب می کند که ما با آنها وحدت و هماهنگي داشته باشیم،  این شکل از وحدت هم عقلی است و هم شرعی. خب آنهایی که فراست دارند، باید ببینند مدافعان شعار وحدت چه کسانی هستند و با چه انگیزه ای این موضوع را مطرح می کنند، چون شاید انگیزه همه آنها یکی نباشد. این یک مسئله مهمی است و البته مسئله طولانی است و به این آسانی در چند کلمه همه جوانب آن را نمی توان بررسی کرد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها