کد خبر: ۳۳۰۷۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
خادمان كارگاه خراطى و منبت كارى در كنار كارگاه‌هاى ديگرى از قبيل كارگاه جوشكارى و كارگاه ترميم طلا و نقره و كارگاه نجارى خدمات قابل توجهى را به بارگاه مطهر علوى تقديم مي‌كنند.
به گزارش پایگاه 598، خادمان كارگاه خراطى و منبت كارى و نقاشي چوب وابسته به بخش پشتيبانى آستان حرم امام علي(ع) با تلاش مستمر خود درب‌ها و پنجره‌ها و ساير اجزاى چوبى حرم مطهر علوى را ترميم و تزيين مى‌كنند.

بخش پشتيبانى آستان با در اختيار داشتن چندين كارگاه فنى و هنرى خدمات قابل توجهى را به بارگاه مطهر علوى تقديم مى‌كند. كارگاه خراطى و منبت كارى و نقاشي روي چوب يكى از اين كارگاه ها به شمار مى‌رود.

مهندس «حيدر احسان حبل المتين» رئيس بخش پشتيبانى آستان در اين رابطه به واحد اطلاع رسانى آستان گفت: خادمان كارگاه خراطى و منبت كارى در كنار كارگاه‌هاى ديگرى از قبيل كارگاه جوشكارى و كارگاه ترميم طلا و نقره و كارگاه نجارى خدمات قابل توجهى را به بارگاه مطهر علوى تقديم مي‌كنند.

وى افزود: وظيفه كارگاه خراطى و منبت كارى تزيين يا ترميم تمامى درب‌ها و پنجره‌هاى چوبى و تزيين قفسه‌هاى كتاب موجود در رواق‌ها با سخنان گهربار حضرت اميرالمؤمنين(ع) است.

«ناصر محمد رضا» مسؤول كارگاه خراطى آستان نيز در اين رابطه اظهار داشت: تا كنون بخش‌هاى چوبى مختلفى از حرم مطهر را تزيين و ترميم كرده‌ايم. يكى از مهمترين كارهايى كه تا كنون توسط اين كارگاه به انجام رسيده ترميم پنجره‌هاى چوبى ۱۲ گانه فضاى داخلى گنبد مطهر بود.

وى افزود: همچنين طراحى و ساخت ۷۰ عدد از ديواره‌ها و نرده‌هاى چوبى داخل حرم مطهر كه بخش بانوان را از بخش آقايان جدا مى‌كند توسط خادمان اين كارگاه انجام شده و علاوه بر آن درب‌هاى حجره‌ها و درب‌هاى اصلى صحن مطهر كه بر اثر تغييرات محيطى به مرور زمان فرسوده مى‌شوند طى چند روز گذشته ترميم و نقاشى شدند.



منبع: ابنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها