جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: دارندگان
كارتهاي معافيت از خدمت قديمي كه از ابتداي سال 88 به بعد كارت خود را
دريافت كردهاند، براي ارائه درخواست اخذ كارت هوشمند از تاريخ 10 دي ماه
90 به مدت يك ماه به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي پليس +10 مراجعه و
نسبت به تعويض كارت خود اقدام كنند.
به گزارش (ايسنا)، سردار ابراهيم كريمي درباره طرح تعويض كارتهاي
پايانخدمت و معافيت قديمي با كارت هوشمند گفت: به منظور يكپارچه كردن
كارتها و ايجاد بانك اطلاعاتي و به روزرساني اطلاعات افراد و همچنين تسريع
و تسهيل در ارائه خدمات به آنان در آينده، طرح تعويض كارتهاي معافيت و
پايانخدمت از سوي سازمان وظيفهعمومي ناجا به مرحله اجرا درآمده است.
كريمي درباره اهميت وجود بانك اطلاعاتي از مشخصات افراد و به روز رساني آن
گفت: با چنين دستاوردي سازمانها و اداراتي كه نيازمند استعلام آخرين وضعيت
خدمتي افراد هستند، ميتوانند به صورت سيستمي از بانك اطلاعاتي سازمان
وظيفه عمومي ناجا بهرهمند شوند.
به گفته وي با اجراي اين طرح از مراجعات حضوري غيرضروري به سازمان وظيفه
عمومي و سردرگمي افراد كاسته شده و صدور كارتالمثني معافيت و پايان خدمت
نيز در كوتاهترين زمان صورت خواهد گرفت.
جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا با اشاره به اولويتبندي در اجراي طرح
تعويض كارتهاي پايانخدمت و معافيتقديمي با كارت هوشمند خاطرنشانكرد: در
فاز اول اجراي اين طرح افرادي كه از ابتداي سال 88 به بعد كارت معافيت
غيرهوشمند دريافت كردهاند از تاريخ دهم دي ماه 90 به مدت يك ماه مهلت
دارند تا به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي پليس +10 مراجعه كرده و ضمن
ارائه مدارك لازم و تحويل كارت قديمي خويش درخواست خود را براي دريافت كارت
هوشمند به ثبت رسانده و رسيد اخذ كنند
كريمي با بيان اينكه برگ رسيد تا زمان صدور كارت هوشمند به عنوان جايگزين
مدرك معافيت محسوب ميشود، افزود: اميد است تا خردادماه سال آينده كليه
كارتهاي معافيت قديمي در سراسر كشور با كارتهاي هوشمند تعويض شود و از
ابتداي تيرماه همان سال نيز طرح تعويض كارتهاي پايان خدمت آغاز خواهد شد.
وي با ابراز اميدواري از اتمام اين طرح ظرف مدت دو سال، گفت: پس از اجراي كامل اين طرح كارتهاي قديمي از اعتبار ساقط خواهند شد.