کد خبر: ۳۳۰۴۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۷     ۱۰ دی ۱۳۹۰
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از مثبت اعلام شدن یک نمونه دوپینگ در لیگ برتر خبر داد.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، نتایج چهل نمونه از نمونه های کنترل دوپینگ فوتبال در پایان هفته گذشته از سوی آزمایشگاه کلن آلمان اعلام شد.

احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در این باره گفت: بر اساس نتایج اعلام شده 39 نمونه منفی و یک نمونه مثبت اعلام شده است. نمونه مثبت مربوط به یکی از بازیکنان حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور است و ماده اعلام شده نمونه وی نیز از دسته داروهای محرک با نام متیل هگزان آمین است.

وی ادامه داد: نام بازیکن هنوز اعلام نمی شود و به باشگاه وی ابلاغ شده و جلسه استماع دفاعیات وی انجام شده و به زودی به صورت حضوری کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات، به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

هاشمیان تاکید کرد: همایش یک روزه آموزش آشنایی با مبانی مبارزه با دوپینگ به میزبانی هیئت فوتبال استان کرمان روز پنجشنبه هشتم دی در شهر کرمان برگزار شد.این همایش با حضور بیش از 150 نفر از جامعه فوتبال کرمان تشکیل شد و در ادامه برنامه های آموزشی کمیته پزشکی بود که در سال جاری یک همایش با این عنوان در مراکز استانها برگزار می کند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این همایش موفق به اخذ گواهینامه مربوطه شدند که به استناد ماده 13 آیین نامه ملی مبارزه با دوپینگ فوتبال از سال آینده حضور اعضای جامعه فوتبال در فعالیت های رسمی ، منوط به داشتن این گواهینامه است.این همایش ها همچنان تا پایان سال ادامه داشته و همایش بعدی که در شهر اصفهان و به میزبانی هیات فوتبال استان اصفهان برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها