کد خبر: ۳۲۹۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۱۰ دی ۱۳۹۰
سران عربستان سعودی موفق شده اند با هزینه کردن بخش زیادی از بودجه تماما نفتی شان بابت قراردادهای کلان نظامی، میزان فقر در کشور را به رقم بی سابقه ۲۲٪ ارتقا بخشند! هر خانواده سعودی با درآمد کمتر از ۱۵۰۰ ریال در ماه، فقیر محسوب می شود.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از "صراط" - آمریکا مجوز فروش سامانه پیشرفته ضد موشک بالستیک Thaad را به امارات متحده عربی صادر کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی صراط، امارات در قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار این سامانه را از شرکت آمریکایی لاکهید مارتین خریداری می کند. بر این اساس، لاکهید مارتین قرار است دو سامانه Thaad در اختیار امارات قرار دهد.

فروش این سامانه بخشی از طرح باراک اوباما برای ایجاد یک نظام دفاعی منطقه ای در خاورمیانه برای مقابله با افزایش توان موشکی ایران است.

 پیش از این نیز دولت و کنگره آمریکا بر سر فروش بیش از ۶۰ میلیارد دلار جنگ افزار به عربستان سعودی طی ۱۰ تا ۱۵ سال به توافق رسیدند.

این قرارداد به جز فروش ۸۴ فروند جنگنده اف ۱۵، نوسازی ۷۰ فروند جنگنده اف ۱۵ اس نیروی هوایی عربستان، شامل فروش بیشتر از ۱۵۰ فروند هلیکوپتر نظامی آپاچی و بلک هاوک است.

گفتنی است آمریکا سال هاست با تکیه بر شگرد قدیمی ایجاد رعب دیپلماتیک و جنگی جلوه دادن شرایط کشورهای مختلف با متحدین منطقه ای شان، موفق شده است قراردادهای کلان نظامی با سران کشورهای مختلف امضاء کند و با توسل به این حربه، با فروش انواع و اقسام سلاح های مدرن، از مشکلات اقتصادی خود و هم پیمانان اروپایی اش بکاهد.

به گزارش سرویس سیاسی صراط، سران عربستان سعودی موفق شده اند با هزینه کردن بخش زیادی از بودجه تماما نفتی شان بابت قراردادهای کلان نظامی، میزان فقر در کشور را به رقم بی سابقه ۲۲٪ ارتقا بخشند! هر خانواده سعودی با درآمد کمتر از ۱۵۰۰ ریال در ماه، فقیر محسوب می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها