به گزارش مهر وی با اشاره به اینکه برای افزایش سرعت باید خط بهسازی شود،
گفت: بخش خصوصی با بهسازی خط و اجرای شبکه بالاسری برق، ناوگان قطار برقی
را در بخش مسافری و باری اجرایی می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی
با بیان جزئیات برقی شدن قطار تهران- مشهد، گفت: ظرفیت مسافری این مسیر در
فاز دوم به 50 میلیون مسافر میرسد.
عبدالعلی صاحب محمدی درباره
توافق شرکت راه آهن با بخش خصوصی برای ساخت قطار برقی تهران - مشهد، اظهار
داشت: با توافقی که با بخش خصوصی انجام گرفته این پروژه به روش BOT انجام
میگیرد و در این مسیر سرعت به 200 کیلومتر افزایش می یابد.
وی با
اشاره به اینکه برای افزایش سرعت باید خط بهسازی شود، گفت: بخش خصوصی با
بهسازی خط و اجرای شبکه بالاسری برق، ناوگان قطار برقی را در بخش مسافری و
باری اجرایی می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا
2 سال آینده فاز اول این پروژه اجرایی شود، بیان کرد: فاز اول برای 2 سال و
فازدوم برای 4 سال پس از آن به اجرا می رسد که ظرفیت این خط در فاز دوم به
11 میلیون تن بار و 50 میلیون مسافر می رسد.
صاحب محمدی تصریح کرد:
در فاز اول هم در دو سال آینده ظرفیت مسافری این خط به 20 میلیون افزایش
پیدا می کند و امیدواریم که با اجرای سریعتر پروژه این مسیر که یکی از
پرترددترین مسیرهای ریلی است ایمنی وسرعت بیشتری داشته باشد.