کد خبر: ۳۲۹۴۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۰ دی ۱۳۹۰
بطور متوسط ماهانه 8 تا 10 خبرنگار در شهرهای مختلف انگلیس و با بهانه های مختلف دستگیر و زندانی می شوند.
به گزارش جام نیوز، به نقل از خبر27دسامبر(6 دی) سایت کمیته حمایت از خبرنگاران (CPJ) واقع در نیویورک، انگلیس رکورد بازداشت خبرنگاران را شکست.
 
براساس گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران (CPJ) واقع در نیویورک، بطور متوسط ماهانه 8 تا 10 خبرنگار در شهرهای مختلف انگلیس و با بهانه های مختلف دستگیر و زندانی می شوند.
 
بنا بر گزارش این کمیته ، دستگیری های پیاپی اصحاب رسانه در انگلیس ضربه های سنگینی به پروسه به ظاهر دموکراسی گرایی در شهرهای این کشور وارد کرده به گونه ای که به امری معمولی در میان مردم تبدیل شده است.
 
رشوه گیری و عدم اطلاع رسانی صحیح عللی است که از سوی دولت انگلیس برای دستگیری خبرنگاران عنوان می شود اما بدیهی است چنین مواردی نمی تواند منجر به حجم عظیمی از دستگیری ها باشد.
 
نویسنده ترکیه ای روزنامه «زمان» طی مقاله ای، دستگیری روزانه خبرنگاران داخلی و خارجی در انگلیس را نشانه عدم وجود آزادی بیان و دموکراسی رسانه ای دراین کشور دانست.
 
بعنوان مثال «بابا احمد» نویسنده و سردبیر عرب مدت 88 ماه است که بدون برگزاری دادگاه، در زندان به سرمی برد! وی با شکایت آمریکا بدلیل راه اندازی وب سایتی درحمایت از مسلمانان توسط پلیس انگلیس دستگیر شده است.
 
یک خبرنگار مخالف سیاست های دولت نیز بیش از ده سال است که در زندان به سر می برد. جرم وی ایجاد مانع برای سربازان انگلیسی حین تهیه گزارش و ایجاد فرصت برای فعالیت گروهک های تروریستی در سطح شهر عنوان شده است.
 
مقامات دولتی و سیاسی در پاسخ به علت اینگونه دستگیری ها آن را اقدامات پیشگیرانه نامیده اند!؟
 
بی احترامی به مقامات، انتشار مطالب کم اهمیت و سطحی، افشای رسوایی های اخلاقی دولتمردان و شایعه پراکنی از جمله مواردی است که از سوی دادگاه انگلیس به عنوان اتهامات خبرنگاران دستگیر شده مطرح می گردد اما با نگاهی به تاریخچه فعالیت های این افراد زندانی می توان به وضوح مخالفت فکری همه آنان با سیاست های کلی دولت و هم پیمانانش بخصوص آمریکا را مشاهده نمود.
 
در انتهای این گزارش آمده است: دولت انگلیس علیرغم ادعاهای همیشگی خود مبنی بر رعایت حقوق رسانه ها و آزادی بیان در این کشور بیش از هر کشور دیگری به دستگیری خبرنگاران و اصحاب رسانه مشغول است این روند بازداشت ها طی چند ماه اخیر و با اوج گیری درگیریهای مردمی بیشتر نیز شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها