کد خبر: ۳۲۷۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۸ دی ۱۳۹۰
سید احمد خاتمی گفت: در فتنه 88 قصه، قصه براندازي نظامي ولايي بود و برخي ها كه ساده‌انديش‌ بودند فكر مي‌كردند كه دعوا بين احمدي‌نژاد و موسوي است در حالي كه قصه فراتر از اين‌ها بود و دعوا به دعواي انقلاب با ضد انقلاب تبديل شد.
ایسنا،  آيت‌الله سيداحمد خاتمي در مراسم گراميداشت حماسه 9 دي در مسجد امام خميني ستاد آجا گفت: ‌فتنه تمام شدني نيست و تا وقتي كه نظام اسلامي پابرجاست فتنه و مقابله با آن ادامه دارد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: در تاريخ ملت‌ها معمولا مواقع و زمان‌هايي وجود دارد كه سرنوشت‌ساز و حياتي است يكي از آن مقاطع سرنوشت ساز در تاريخ انقلاب اسلامي ما حماسه 9 دي و در برخي از شهرستان‌ها هشتم دي ماه سال 88 بود.

وي با اشاره به دو نكته از حماسه 9 دي ماه سال 88 اشاره كرد: اولين نكته اين است كه در حماسه نهم دي ماه مردم به عمق توطئه دشمن از بن جان پي‌بردند و مردم به اين واقعيت رسيدند كه جريان بيگانه با ابزار قرار دادن جريان فتنه داخلي در پس براندازي نظام هستند و كودتاي مخملي صحيح‌ترين تعبيري بود كه مقام معظم رهبري درباره آن فرمودند چرا كه همه ويژگي‌هايي كه در كودتا‌هاي مخملي دنبال مي‌شود در فتنه سال 88 دنبال شد و مي‌توان به عنوان مثال استفاده از رنگ را به عنوان نمونه‌اي نماد‌هاي اين كودتا‌ها اشاره كرد.

نماينده مجلس خبرگان رهبري گفت: در كودتاي مخملي تلاش مي‌كنند كه مردم را نسبت به مسوولان بي‌اعتماد كنند و اين بي‌اعتمادي سبب مي‌شود كه مردم به خيابان‌ها كشيده شوند. درباه انتخابات رياست جمهوري نيز تقلب را مطرح كردند تقلبي كه همه‌شان از آن به عنوان رمز اغتشاش ياد كردند.

خاتمي در ادامه افزود: در انقلا‌ب‌هاي مخملي معمولا براي نهاد‌هاي قانوني موازي‌سازي مي‌كنند و با اين كه كشور ما بيش از 30 سال است كه وزارت كشور و شوراي نگهبان با كمال امانت داري انتخابات را برگزار مي‌كنند و در كشور ما نيز براي آنكه حكومت را براندازي كنند كميته صيانت از آرائ را مطرح كردند تا مردم را نسبت به نظام بي‌اعتماد كنند.

خاتمي خاطر نشان كرد: در فتنه 88 قصه، قصه براندازي نظامي ولايي بود و برخي ها كه ساده‌انديش‌ بودند فكر مي‌كردند كه دعوا بين احمدي‌نژاد و موسوي است در حالي كه قصه فراتر از اين‌ها بود و دعوا به دعواي انقلاب با ضد انقلاب تبديل شد. دراين وضعيت مقام معظم رهبري با اولين جلسه‌ها خود كه با مسئولان بعد از اغتشاشات داشتند به صراحت فرمودند: «كه ديگر دعوا،‌ دعواي ميان دو سليقه نيست» و آقا نيز جمله‌اي را ياد‌آور شدند: «كه ما هم مبارز و طرح‌ و برنامه‌ريز بوده‌ايم، اين اغتشاشات از سال‌ها قبل طراحي شده بود».

وي عنوان كرد: يكي از علماي بزرگ كه پيشگام در مبارزه با حكومت پهلوي بود در دوازدهم بهمن ماه سال 57 گفته بود در فرودگاه مهرآباد منتظر بوديم تا امام بيايند ويكي از چهره‌هاي فتنه‌گر كه در سال 88 و 78 نيز پست‌هاي اجرايي متعددي در جمهوري اسلامي ايران داشت به گوش وي گفته بود: «آخوند‌ها توانستند حكومت شاهنشاهي را سرنگون كنند اما آنها حكومت‌داري بلد نيستند». اين فتنه‌گر در حالي اين حرف‌ها را مي‌زند كه آنها 32 سال است كه خميازه گرفتن حكومت را مي‌كشند.

خاتمي با بيان نكته دوم يادآور شد: در بعضي كشورهاي آسياي ميانه حدود 10 كودتاي مخملي صورت گرفته است كه تاكنون پنج تاي آن‌ها موفق شده‌اند با كودتاي مخملي حكومت خود را سرنگون كنند. راز ناكامي كودتاي مخملي سال 88 نيز حضور باشكوه مردم در صحنه بود و مردم با حماسه 9 دي ماه سال 88 سفره فتنه را جمع كردند و حضور مردم براي مقابله با كودتاي مخملي در اين است كه با حضور باشكوه خوددر صحنه انزجار خود را از آن‌ها بيان كنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به هشت سال جنگ تحميلي عنوان كرد: هشت سال جنگ تحميلي كشورمان را در برابر تهاجم بيگانه حفظ كرد و اين در حالي است كه هم اكنون نيز اوباما و در گذشته دولت بوش مي‌خواستند با به وجود آوردن جنگ رواني مردم را نسبت به نظام دلسرد كنند و بارها آنها با بيان اين كه به ايران حمله خواهيم كرد به اين كار دامن مي‌زدند اما سخنان مقام معظم رهبري در دانشكده افسري كه عنوان كرده بودند: «اگر حمله كنيد به گونه‌اي حمله مي‌كنيم كه از درون متلاشي شويد» باعث شد تا آنها عقب نشيني كنند.

سيد احمد خاتمي گفت:‌ حماسه دي ماه سال 88 از تمامي راهپيمايي‌هاي 22 بهمن كشور باشكوه‌تر برگزار شد و مردم نيز با بصيرت به صحنه آمدند و آنها در حماسه نهم دي ماه هم تبلي و تبري را در اوج به نمايش گذاشتند. مثال روشن براي نشان دادن تبري مردم اين بود كه آنها به اسم عليه فتنه گران شعار مي‌دادند. مردم مي‌دانستند كه تهمت به يك نظام مساوي است با ياغي‌گري.

وي در بخش ديگري از سخنانش بحث تاريخي غدير خم را مطرح كرد و گفت:‌ درآن زمان بي بصيرتي مردم باعث شد كه حضرت علي (ع) 25 سال از حكومت كنار گذاشته شود و بعد كودتاي مخملي عليه مولا علي (ع) شكل گرفت و آن‌ها حضرت علي (ع) بارها به زير بمب‌باران تهمت‌ها گرفتند.

خاتمي با اشاره به ويژگي‌هاي فتنه گران افزود: در زمان حضرت علي (ع) و در سال 88 نيز فتنه‌گران تشنه قدرت بودند، چرا كه اگر تشنگي قدرت نباشد آن‌ها هيچ‌گاه با يك نظام روبه‌رو نمي‌شدند و آن‌ها در حقيقت به يك ملت خيانت كردند و دوم آن‌كه سران فتنه در زمان حضرت علي (ع) و در سال 88 در اوج بي بصيرتي و ساده‌لويي به سر مي‌بردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز شهادت عمار كه در سن 94 سالگي در جنگ صفين به شهادت رسيد، بيان كرد: عمار در خانواده‌اي متولد شد كه پدرش ياسر و عمويش از شهداي دوره بعثت بودند و مادرش سميه نيز به فجيع‌ترين شكل ممكن به شهادت رسيد. اي كاش در سراسر كشور در روز شهادت عمار براي او مراسم بزرگداشتي برپا كنند.

نماينده مجلس خبرگان رهبري در پايان اين مراسم گفت: همكاري با ولايت فقيه با شعار نيست و با عمل آشكار مي‌شود و ولايت ستيزي نيز در تاروپود فتنه جا دارد، بايد بگويم فتنه تمام نشده است و تا نظام اسلامي پابرجاست فتنه و مقابله آن نيز وجود دارد و هركجا كه منيت به وجود آيد جريان، جريان فتنه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها