کد خبر: ۳۲۷۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۰۸ دی ۱۳۹۰
علیرضا زاکانی گفت: عملکرد همه ادوار مجلس در بعد نظارتی نمره خوبی نمی گیرند و باید مجلس آینده در این بخش تقویت شود.
به گزارش فارس، علیرضا زاکانی عضو کمیته ۷+۸ اصولگرایان با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی ثبت‌نام کرد و افزود: به عنوان نماینده مستقل ثبت‌نام می‌کنم در عین حال که خود را عضوی از جبهه متحد اصولگرایان می‌دانم. 
 
زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان با لیست واحد می‌آیند و آیا احتمال ارائه لیست واحد از جانب ۷+۸ و جبهه پایداری وجود دارد یا نه، اظهار داشت: به نظر من حرکت در مسیری است که این دو جریان به وحدت می‌رسند و لیست واحد ارائه می‌کنند.
 
نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی افزود: کارهای ناتمامی در مجلس داریم که امیدوارم بتوانیم آنها را در دوره بعد به انجام برسانیم و با توجه به تجربه نمایندگی که داریم امیدوارم مورد اقبال دوباره مردم قرار بگیرم و بتوانم وارد مجلس شوم. 
 
وی با بیان اینکه از مجلس هفتم تاکنون احساس من این است که بخش نظارت مجلس مغفول مانده است، گفت: تلاش می‌کنیم که بخش‌های نظارتی مجلس را تقویت کنیم.
 
زاکانی ادامه داد: در مجلس هشتم من عضو کمیسیون اصل 90 شدم و تلاش کردیم با همفکری و همکاری دوستان بسترهای لازم برای فعال کردن این کمیسیون و انجام مأموریت‌های محول شده به این کمیسیون را بهتر انجام دهیم.
 
زاکانی با بیان اینکه به باور من کمیسیون اصل 90 مهمترین رکن نظارتی مجلس است، گفت: با تقویت این کمیسیون می‌توان بعد نظارتی مجلس را تقویت کرد و کمیسیون اصل ۹۰ می‌تواند بر هر سه قوه نظارت فعال داشته باشد.
 
زاکانی در واکنش به سخنان مطهری درباره گزارش تحقیق و تفحص کمیسیون اصل ۹۰ از فتنه 88 که روز گذشته در مجلس قرائت شد، اظهار داشت: اطلاعات مطهری در این زمینه ناقص است البته این همه گزارشی نیست که قرائت شد. بلکه این گزارش مراحل مختلفی دارد و مرحله اول آن دیروز قرائت شد که مستند به گزارش مراجع رسمی است و کسی که فکر کند این گزارش ناقص است نسبت به آن اطلاع کافی ندارد. 
 
وی با اشاره به اینکه عملکرد مجلس هشتم را عالی نمی‌دانم، کارنامه این دوره مجلس شورای اسلامی را تا حدودی خوب ارزیابی کرد و در مقایسه مجلس هشتم با مجلس هفتم، گفت: به نظر من مجلس هفتم در حوزه نظارتی و به خصوص تحقیق و تفحص‌ها قوی‌تر عمل کرد هرچند مجلس هشتم نیز در بعد نظارتی خیلی ضعیف نبود. در کل هم مجلس هفتم و هم مجلس هشتم و کلا تمام ادوار مجلس در بعد نظارتی نمره خوبی نمی‌گیرند و این بعد باید تقویت شود.
 
زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: بنده بیشترین وقت خود را برای تقویت بعد نظارتی مجلس می‌گذارم و به نظر من ساختارها و ساز و کارهای مناسب در بعد نظارتی مجلس وجود دارد و تنها باید آن‌ها را کارآمدتر کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها