کد خبر: ۳۲۷۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۰۸ دی ۱۳۹۰
598 به نقل از كيهان: نشريه آمريكايي «فضاي تكنولوژي » در گزارشي از قابليت هاي پهپاد «آركيو 170» به زواياي پنهاني از فناوري اين هواپيما اشاره كرد.
اين مجله مشهور هوانوردي در جهان به توضيح درباره دوربين هاي حمل شده توسط اين پهپاد پرداخته است. براين اساس، اين پهپاد داراي 8دوربين الكترواپتيكال و 4 دوربين حرارتي است كه مي تواند براي امور مختلفي خصوصا رصد فعاليتهاي موشكي به كار رود.
دوربين هاي الكترواپتيكال با كمك كامپيوترهاي موجود توانايي ثبت تصاويري با وضوح 80 مگاپيكسل و دوربين هاي حرارتي اين پهپاد نيز توانايي تهيه تصاويري با كيفيت 32 مگاپيكسل در هر ثانيه را دارا هستند. از اين پهپاد براي رصد فعاليتهاي موشكي دو كشور ايران و پاكستان نيز استفاده مي شده است.
با توجه به اين كه اين گزارش به نوعي يكي از اولين مطالب منتشر شده درباره توانايي هاي اين پهپاد آمريكايي است كه در رسانه هاي غربي منتشر شده است، بايستي منتظر بود تا بخش هايي ديگر نيز از توانايي اين پرنده به دست خود غربي ها آشكار شود.
به گزارش مشرق، اما با همين اطلاعات موجود نيز مشخص مي شود كه هم اكنون نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به دوربين هايي با كيفيت 80 مگاپيكسل دست يافته اند كه مي تواند تجهيزات مناسبي براي اطلاع از سطح تكنولوژي هاي دفاعي دشمن و نيز انجام مهندسي هاي معكوس بر روي آن باشد.
اين نشريه هوانوردي در ادامه نوشته است كه اين پهپاد در اصل براي ماموريتهاي ISR يعني جمع آوري اطلاعات، انجام شناسايي و ديده باني طراحي و ساخته شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها