کد خبر: ۳۲۷۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۰۸ دی ۱۳۹۰
همایش بزرگ بزرگداشت حماسه ۹ دی
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن برای مقابله با مدل حکومتی انقلاب اسلامی، جمهوریت نظام را هدف قرار داده بود گفت: حماسه 9 دی تودهنی مردم به مخالفان جمهوریت بود.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی که به همت بسیج اساتید در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به کتاب مجموعه شعر که در رابطه با حماسه 9 دی با عنوان "مسئله 22 خرداد نبود، 22 بهمن بود" منتشر شده، گفت: عنوان این کتاب بسیار عمیق و پرمفهوم است اگر رابطه 9 دی را با 22 بهمن بررسی و درک کنیم به عمق این عنوان پی خواهیم برد.

وی با بیان اینکه در 22 بهمن انقلاب به پیروزی رسید و نه تنها یک رژیم دیکتاتوری را ساقط کرد بلکه مدلی از حکومت را در عصر انحصار حکومت‌ها به دو قطب معرفی کرد، افزود: در 22 بهمن یک نظریه و اندیشه جدید بر مناسبات حاکم بر جهان معرفی شد که مبتنی بر نظریه مردم سالاری دینی و حرکت مردم در سایه دین برای تحقق وعده‌های الهی بود.

دبیر شورای امنیت ملی با بیان اینکه نظریه مردم سالاری دینی مدعی مبارزه و مقاومت برای پیشرفت و تعالی بود، تصریح کرد: غرب بعد از فروپاشی شوروی تلاش می‌کرد یک مدل را بر جهان تحمیل کنند اما انقلاب اسلامی برای اثبات خود مدل مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی را معرفی کرد.

جلیلی با بیان اینکه فکر و اندیشه اسلامی در نظریه حکومت اسلامی بعد از انقلاب متجلی شد، خاطرنشان کرد: نظریه حکومت اسلامی بر مناسبات اجتماعی، سیاسی و سایر امور دیگر نسخه داشت و بر همین اساس در تمامی حوزه‌ها مباحث خود را مطرح کرد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نظریه مردم سالاری، فکر و اندیشه اسلامی خود را بر غرب تحمیل کرد، گفت: به طور طبیعی از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، مرکزیتی برای مقابله با نظام شکل گرفت که این مرکزیت به هیچ عنوان قابل انکار نیست و خود آنها نیز به وجود این مرکزیت اعتراف کردند؛ اگر صدام به ایران حمله کرد بر اساس چارچوب‌های مطرح شده در همین مرکزیت بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه دهه اول انقلاب با عملیات سخت علیه مدل انقلاب اسلامی همراه بود، به تقابل سرد دشمنان انقلاب با مدل انقلاب اسلامی در دهه دوم اشاره کرد و گفت:‌ در این دهه فشارهای زیاد، از جمله تحریم‌های شدید اقتصادی، تهاجم فرهنگی و فشارهای سیاسی، مانع اثبات و پیشرفت مدل حکومت اسلامی نشد.

جلیلی افزود: در دهه سوم انقلاب، دشمن وارد عرصه‌های جدیدی تحت عنوان جنگ نرم شد؛ کسانی که خودشان حامیان دیکتاتورها بودند، مدعی دموکراسی شدند و ایران را به دموکراسی دعوت کردند. جنایات شدیدی در حکومت‌هایی که مورد حمایت آنها بود انجام شد اما آنها ایران را به نقض حقوق بشر متهم کردند!

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی مفاهیمی را برای مقابله با انقلاب تعریف کردند که به موجب آن مخالفان آنها مخالفان این تعاریف می‌شدند، تاکید کرد: آنها واژه تروریسم را مطرح کردند تا بر مبنای تعریفی که از این واژه می‌کنند مخالفان خود را به تروریسم بودن متهم کنند. حقوق بشر را مطرح کردند تا هر کس مخالف آنهاست نقض کننده حقوق بشر تعریف شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه دموکراسی برای دشمن بهانه‌ای شده بود تا به موجب آن با اندیشه دینی و نظام جمهوری اسلامی تقابل شود، اظهار داشت: آنها شاخص‌هایی را برای جمهوریت مطرح کردند. ابتدا گفتند جمهوریت باید با مشارکت بالا همراه باشد و سپس عنوان کردند مشارکتی که بدون رقابت باشد مشارکت نیست.

جلیلی با بیان اینکه انتخابات 22 خرداد تجلی مشارکت و رقابت سیاسی در ایران بود و دشمن را ناامید و مایوس کرد، گفت: دشمن طرحی را مطرح می‌کرد که به موجب آن ثبات سیاسی با رقابت سیاسی رابطه‌ای معکوس داشته باشد یعنی اگر ثبات سیاسی بود، رقابت سیاسی شکل نگیرد و اگر رقابت سیاسی شکل گرفت ثبات سیاسی را به  همراه نداشته باشد.

وی گفت: در انتخابات 22 خرداد ثبات سیاسی و رقابت سیاسی متجلی شد اما دشمن برای ضربه به جمهوریت وارد عمل شد و ثبات سیاسی را در ایران مورد هدف قرار داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه در مقطع 4 ساله قبل از انتخابات 22 خرداد فرصت‌های زیادی برای انقلاب اسلامی به وجود آمد که برای دشمن غیرقابل باور بود، گفت: برای مقابله با جمهوریت نظام آنها همه تلاش خود را به کار گرفتند؛ آنها در یک جنگ 33 روزه و جنگ 22 روزه که تکثیر شده از مدل انقلاب اسلامی بود، شکست خورده بودند و استمرار این وضعیت را غیرقابل قبول می‌دانستند.

جلیلی با اشاره به فشارهای سیاسی و روانی آمریکا و کشورهای غربی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان گفت: کسانی که زرادخانه و سلاح هسته‌ای داشتند،‌مدعی فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران شدند اما ایران با افتخار مدعی آن شد و اعلام کرد که آنها باید خلع سلاح شوند؛ سمیناری برگزار کرد با عنوان "انرژی هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچ کس" تا کسانی را که به دروغ مدعی بودند را رسوا کند. لذا فرصت‌هایی که در 4 سال قبل از انتخابات 22 خرداد برای انقلاب شکل گرفته بود، برای دشمنان انقلاب قابل قبول نبود.

وی همچنین گفت: ایران اسلامی نه تنها خودش را بلکه دوستانش را برای استفاده از ظرفیت مدل انقلاب اسلامی دعوت کرد که به موجب آن آنها در دو جنگ پیاپی 33 روزه و 22 روزه شکست خوردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ادامه داد: ظلمی که به انقلاب اسلامی شد این بود که عظمت 22 خرداد دستاوردی را برای نظام ایجاد کرد که حاصل هوشیاری و هوشمندی مردم بود اما این بار به چالش کشیده شد و ظلم بدتر این بود که برخی چهره‌ها که از طریق همین سازوکارها و رقابت‌های سیاسی به مسند رسیده بودند، با مرکزیت مقابله با نظام همراه شدند.

جلیلی با اشاره به رابطه جمهوریت و اسلامیت تاکید کرد:‌در 22 خرداد دشمن برای حمله به جمهوریت اقدام کرده بود اما تفاوتش این بود که در این اقدام دشمن برخی چهره‌ها نیز نقش داشتند.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی که در دانشگاه‌ها مطرح می‌شود این است که علم باید مبتنی بر مشاهده باشد، گفت: در یکی از موسسه‌های مطرح آمریکا درباره انتخابات ایران نظرسنجی شد و آنها نظرسنجی‌شان را رسماً اعلام کردند. در این نظرسنجی نتیجه همانی بود که در انتخابات ایران حاصل شده بود مگر اختلاف یکی دو درصدی که آن هم طبیعی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: بنده به کسانی که در بیرون از کشور کار علمی می‌کنند گفتم که بیایید بررسی و تحقیق کنیم چرا که علم و تحقیق تنها از صندوق‌های رای مشخص نمی‌شود. و علاوه بر صندوق‌های رای سازوکارهایی وجود دارد که می‌تواند نتایج را مشخص کند.

جلیلی با اشاره به استدلال‌های مخالفان جمهوری برای مقابله با رای مردم گفت: آنها یک زن را به عنوان روشنفکرترین زن معرفی کردند اما استدلال این خانم برای تقلب در انتخابات این بود که "چون همسر بنده داماد لرهاست پس نمی‌شود لرها به غیر از دامادشان رای دهند!" گرچه این موضوع بیشتر به جوک شبیه است اما صراحت دارد و از سوی این خانم روشنفکر به طور رسمی اعلام شده است. آیا این استدلال از سوی زنی که می‌گویند روشنفکرترین زن ایرانی است ظلم به مردم و جامعه دانشگاهی ما نیست؟

وی افزود: همین خانم که می‌گویند روشنفکرترین زن ایرانی همراه با همسرش در مجلس ختمی شرکت کرده بود که آن فرد همچنان زنده است و زندگی می‌کند. از ترانه موسوی به عنوان یکی از کشته شدگان نام بردند در حالی که بنده اعلام می‌کنم اگر کسی مدعی این خانم هست و یا با چنین اسمی دوستی خاصی دارد اعلام کند و ما آماده شنیدن هستیم. چنین فردی اصلا وجود خارجی ندارد.

جلیلی با بیان اینکه وقتی دشمن در جنگ 33 روزه و22 روزه شکست می‌خورد و اندیشه اسلامی و نظام اسلامی خودش را اثبات می‌کند باید که "شعار نه غزه نه لبنان" شنیده شود گفت: نظام و مدل حکومتی ما از سه رکن مردم، اسلام و ولایت فقیه تشکیل شده است‌. دشمن برای اینکه مدل حکومتی انقلاب اسلامی را متوقف کند با همه توان وارد میدان شد و به روز عاشورا اهانت کرد که پاسخ آن تو دهنی بود که در حماسه ۹ دی به آنها زده شد.

وی با بیان اینکه مردم در حماسه 9 دی از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع و بر رابطه متقابل جمهوریت با اسلامیت تاکید کردند،؛ گفت: حماسه 9 دی ثابت کرد که نه تنها ولی فقیه خواستار اسلامیت است بلکه ولی فقیه و اسلامیت خواستار جمهوریت نظام نیز هستند چرا که ولی فقیه بود که از رای مردم دفاع کرد و اجازه نداد حق مردم وتو شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در جنگ نرم از مزیت نسبی برخوردار است،‌گفت: در جنگ تحمیلی آنها از تمامی امکانات وتجهیزات نظامی خود علیه ما استفاده کردند اما ما با قدرت و قوت نرم در مقابل آنها ایستادیم و امروز هم می‌گوییم ورود دشمن به عرصه جنگ نرم برای ایران یک فرصت است چرا که ما در جنگ نرم از مزیت نسبی برخورداریم اگر آنها از زرادخانه‌های هسته‌ای و نظامی بهره می‌برند ما از زرادخانه‌های اندیشه‌ای و فکری استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه به انتخابات آتی مجلس اشاره کرد و گفت: در انتخابات آتی مشارکت و رقابت نشان خواهد داد انقلاب اسلامی یک ظرفیت بالنده است که می‌تواند الهام بخش سایر مسلمانان جهان باشد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها