کد خبر: ۳۲۶۹۶۱
زمان انتشار: ۱۵:۴۶     ۲۵ تير ۱۳۹۴
تام کاتن در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شد توافق هسته ای ایران بدتر از چیزی است که فکرش را می کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صداوسیما،سناتور تام کاتن در گفتگو با فاکس نیوز درباره توافق هسته ای ایران گفت من کل توافقنامه را خوانده ام. این توافقنامه بسیار بدتر از چیزی است که فکرش را می کردیم. ایران کشوری حامی تروریسم، ضد آمریکا و رژیمی غیرقانونی است و ما می خواهیم به آنها اجازه دهیم آنها بخش بزرگی از برنامه هسته ای خود را حفظ کنند. از برخی جهات ما حتی با آنها برای توسعه برنامه هسته ای شان همکاری می کنیم. در عین حال آنها قرار است یکصد و پنجاه میلیارد دلار را با لغو تحریمها به دست آورند. ما حتی قرار است تحریمهای تسلیحات متعارف را از روی آنها برداریم و این در حالیست که آنها همچنان بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان هستند و آنها کل خاورمیانه را بی ثبات می کنند.

مجری فاکس نیوز گفت در حالیکه ایران منابع فراوان انرژی دارد چه نیازی به انرژی هسته ای دارد؟

تام کاتن افزود: حق با شماست. ایران تنها کشور خاورمیانه است که در خلیج فارس و دریای خزر میادین نفتی دارد. می توان از جنبه دیگری ادعای آنها را برای داشتن برنامه هسته ای صلح آمیز برای انرژی رد کرد. آنها تاسیسات نظامی و مستحکمی را زیر زمین در بیرون از فردو ساخته اند که در آنجا سانتریفوژ نصب است. همانطور که اوباما نیز خودش گفته است، اگر شما برنامه هسته ای صلح آمیز دارید، نیازی به تاسیسات مستحکم در زیر زمین ندارید.

مجری فاکس نیوز گفت: شما قبلا در جنگ بوده اید و دیده اید بمبهای کنار جاده ای در افغانستان و عراق چگونه نظامیان آمریکایی را کشته است. سلیمانی فرمانده نیروی قدس در فهرست طولانی افراد و شرکتها و نهادهایی است که قرار است نامشان از فهرست تحریمهای ایران خارج شود. در نیویورکر مطلبی در سال دوهزار و سیزده چاپ شده است که درباره سلیمانی می گوید او تلاش کرده است خاورمیانه را به نفع ایران تغییر دهد. او به عنوان دلال قدرت و میانجی سیاسی و به عنوان نیروی نظامی عمل کرده است. او رقبا و مخالفان ایران را ترور کرده است و متحدان ایران را مسلح کرده است. در یک دهه گذشته، او رهبری شبکه ای از گروههای شبه نظامی را برعهده داشته است که صدها نفر از آمریکایی ها را در عراق کشته است. وزارت خزانه داری آمریکا سلیمانی را برای نقش او در حمایت از رژیم اسد و مشارکت در تروریسم تحریم کرده است. سلیمانی قدرتمندترین مامور در خاورمیانه امروز است. این توصیف نیویورکر از سلیمانی بود. با وجود این ما او را از فهرست تحریمها خارج می کنیم.

تام کاتن گفت همه این حرفها درست است. اگر ایران رژیمی غیرقانونی و نامشروع است، سپاه پاسداران و نیروی قدس نیز نیروهای ضربتی این رژیم هستند. قاسم سلیمانی نیز فرمانده این نیروست. او منشا بزرگی برای بی ثباتی و شرارت در خاورمیانه است. همانطور که گفتید او و نیروی قدس مسئول مرگ صدها نفر از نظامیان آمریکا در عراق و افغانستان هستند. او ظاهرا قرار است از فهرست تحرمهای اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد خارج شود. سپاه پاسداران و نیروی قدس که او فرمانده آن است نیز قرار است تقریبا از تحریمهای عمده رها شوند. این خواسته رژیم ایران بوده است و من نمی دانم چرا غرب با این خواسته موافقت کرده است در حالیکه او هنوز در سوریه و عراق خودنمایی می کند و همچنان از حزب الله لبنان و حوثیهای یمن حمایت می کند. او موجی را در رسانه های اجتماعی به راه انداخته است که او مدافع بزرگ شیعه در سراسر خاورمیانه است. به نظر من این دیوانگی است.

تام کاتن درباره بررسی توافقنامه ایران در کنگره گفت به نظر من مردم آمریکا اگر بیشتر درباره این توافقنامه بدانند، آن را تقبیح خواهند کرد. از این رو کنگره باید این توافقنامه را باطل کند. باید توجه داشت این رای ، رای به مسائلی نظیر مالیات یا موضوع بدهیهای دولت نیست که در یک دوره پایان می یابد. هر عضو کنگره یا سناتور چه دموکرات و چه جمهوریخواه که به این توافقنامه رای دهد، آینده سیاسی خود را به دست آیت الله ها سپرده است زیرا ایران اگر سلاحی اتمی را چه سال آینده یا دهه آینده منفجر کند، مردم آمریکا خواهند دانست که چه کسانی مسئول آن بوده اند و آنها را محاکمه خواهند کرد. به همین علت فکر می کنم هر چه جزئیات بیشتری از این توافق برای مردم اعلام می شود، کنگره بیشتر به سمت ابطال این توافق پیش خواهد رفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها