کد خبر: ۳۲۶۷۸۳
زمان انتشار: ۰۰:۱۴     ۲۵ تير ۱۳۹۴
شهر مقدس کربلا در آستانه افطار، شاهد جنب‌و‌جوش بیشتر مردم و حضور دستفروشانی است که مواد غذایی و خوراکی خود را به صورت غیر بهداشتی در گذر زائران عرضه می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، خیابان‌های منتهی به خیمه‌گاه، قتلگاه و بین‌الحرمین، دقایقی پیش از اذان مغرب و افطار، چهره تازه‌ای به خود می‌گیرد؛ به گونه‌ای که مردم روزه‌دار برای خرید مایحتاج غذایی خود، ترجیح می‌دهند به جای مغازه‌ها به دستفروشان دوره‌گردی مراجعه کنند که اغلب مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش، جگرکی‌ها، میوه‌فروش‌ها، شیرینی‌فروشان، آبمیوه‌فروش‌ها، نانوایی‌ها، یخ‌فروشان سیار و ... در دقایق منتهی به افطار، بازار بسیار گرمی دارند و مردم با قیمتی نسبتاً مناسب، مایحتاج خود را از بازاری تهیه می‌کنند که اجناس آن، معمولاً روی گاری‌های چوبی عرضه می‌شود.

در این بازار، سهم زائران ایرانی بسیار پایین است و آنان، جز برای خرید برخی میوه‌ها به فروشندگان دوره‌گرد مراجعه نمی‌کنند؛ چرا که غذای سالم، دسر و نوشیدنی‌ها به وفور در هتل‌های محل اقامت آنان زیر نظر کارشناسان بهداشت ارائه می‌شود و این دسته از زائران، نیازی به خرید از بازار سیار کربلا ندارند.

در ادامه تصاویری از بازار پررونق خوراکی‌ها در کربلای معلی همزمان با افطار مشاهده می‌کنید:


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها