کد خبر: ۳۲۶۶۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۴ تير ۱۳۹۴
راه طي شده
در واقع، روزنامه شرق يك كد تاريخي و #پيام_رمز شنيده نشده را براي #تجديدنظرطلبان و #رفرميست ها ارسال مي كند كه در چه فازي قرار داريم و كجا ايستاده ايم تا #تئوري و #عمل خود را با هم انطباق دهند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، تيتر يك #روزنامه_شرق با عنوان "پيروزي بدون جنگ" برگرفته از تيتر كتاب خاطرات #ريچارد_نيكسون رييس جمهور پيشين آمريكاست كه در آن نشان مي دهد چگونه #ايالات_متحده از رهگذر مذاكرات و توافق اتمي با #شوروي، زمينه هاي #فروپاشي_از_درون آن كشور را فراهم كرد. نكته اي كه #باراك_اوباما نيز ٢ بار در سخنراني هايش (يكبار پس از تفاهم #لوزان و يكبار پس از بيانيه #وين) به آن اشاره كرد و گفت: من به نحوي غريزي استراتژي اي را كه پرزيدنت نيكسون و #ريگان در دوران #جنگ_سرد عليه شوروي داشتند، درك مي كنم و ما همان راهي را مي رويم كه با شوروي سابق رفتيم.

اوباما ديروز هم در نطق خود گفت كه #مذاكرات ما با شوروي در نهايت به سود #آمريكا تمام شد و با #ايران نيز همان نتيجه را خواهد داشت؛ اين مذاكرات به امن تر شدن آمريكا و #اسرائيل مي انجامد. روشي كه نيكسون و ريگان در دوران جنگ سرد عليه شوروي داشتند، حمايت از سلسله اقدامات غيرنظامي اي بود كه به "فروپاشي از درون" يك #ابرقدرت بيانجامد و در تاريخ شوروي همين راه طي شد.

در واقع، روزنامه شرق يك كد تاريخي و #پيام_رمز شنيده نشده را براي #تجديدنظرطلبان و #رفرميست ها ارسال مي كند كه در چه فازي قرار داريم و كجا ايستاده ايم تا #تئوري و #عمل خود را با هم انطباق دهند. از همين روست كه دعوت #رهبر_انقلاب به حضور قوي تر نخبگان و خواص در #جنگ_نرم (به مثابه يك استراتژي كلاسيكِ عصر جنگ سرد) معناي خود را باز مي يابد و تاكيد چندباره ايشان در آستانه توافق وين بر مبارزه جدي با #استكبار مفهوم بيشتري پيدا مي كند.
#پيام_فضلي_نژاد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها