کد خبر: ۳۲۶۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۰۷ دی ۱۳۹۰
باشگاه پیروزی جزییات جلسه دیروز شهرداری و نماینده رویانیان را منتشر کرد
باشگاه پرسپولیس قرارداد میلیاردی خود را به صورت یک‌طرفه و البته غیرقانونی با شهرداری لغو کرده است. باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی امروز اعلام کرده که شهرداری هیچگونه خسارتی از پرسپولیسی‌ها در این زمینه طلب نمی‌کند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، دو تیم مطرح و پرطرفدار پرسپولیس و استقلال بر اساس توافق نامه موجود با بانک شهر در قبال برخورداری از حمایت میلیاردی این بانک متعهد شده بودند تا از تبلیغات و لوگوهای انحصاری شهرداری تهران برای یک فصل بر روی پیراهن های بازیکنان در جریان بازی های لیگ استفاده کنند اما باشگاه پرسپولیس دراقدامی یک جانبه و خارج از قرارداد از نشان کارخانه (اپل opel) بر روی پیراهن این تیم استفاده کرده است!
 
شهرداری تهران از باشگاه پرسپولیس به خاطر لغو یک‌جانبه  این تعهد شکایت کرد.همچنین فخیمی مدیر روابط عمومی بانک شهر  در واکنش به این موضوع گفت که به منظور رسیدگی به این موضوع رویانیان (مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ) را برای ارائه توضیح فراخوانده‌ایم و  بانک شهر قویا" به دنبال احقاق حق خود بر اساس تعهدات طرفین خواهد بود.

وی به مدیران این تیم هشدار داد چنانچه حرکت مثبتی در قبال جبران تخلف شکل گرفته از سوی باشگاه پرسپولیس در این خصوص صورت نگیرد، موضوع را از طریق فیفا دنبال می‌کنند.

براساس اخبار منتشره در خبر آنلاین، بانک شهر پس از انعقاد قرارداد با باشگاه پرسپولیس مبلغ یک میلیارد و چهارصدمیلیون تومان پول به پرسپولیسی‌ها داده بود تا در یک فصل روی پیراهنشان تبلیغات شهرداری تهران را انجام دهد. 

اما پس از تغییر ناگهانی اسپانسر باشگاه پرسپولیس که با گذشت 2 بازی از حضور مدیریت جدید پرسپولیس(رویانیان) در این تیم رخ داد ، معاونت اداری ، مالی شهرداری تهران که طرف قرارداد با پرسپولیس بوده ، در بیانیه ای اعلام کرد تیم محبوب پایتخت به صورت یکطرفه از قرارداد دو جانبه شان سر باز زده است.
 
در این بیانیه آمده است به رغم پرداخت به موقع تعهدات مالی شهرداری ، از تاریخ 28 آبان باشگاه پرسپولیس از لوگوی شرکت اپل روی پیراهن خود استفاده کرده است و شهرداری حق شکایت از این باشگاه را برای خود محفوظ می داند.
 
در بیانیه معاونت مالی شهرداری تاکید شده که تا قبل از 28 آبان، حدود یک میلیارد و 400 میلیون از مبلغ قرارداد با پرسپولیس را پرداخت کرده و تنها مبلغ 100 میلیون تومان از بدهی آنها به تیم مانده بود که برای واریز تا پایان آبان ماه ، زمان تعیین شده بود. 

برای رفع این مشکل مسئولان باشگاه پرسپولیس، بانک شهر و شهرداری تهران روز گذشته جلسه‌ای برگزار کردند تا موضوع را حل و فصل کنند. 

روزنامه پرسپولیس در گزارشی که در صفحه اول خود در روز ۷ دی منتشر کرد آورده است:  طی یکی،‌ دو ماه اخیر بعضی از رسانه‌ها درباره اختلاف باشگاه پرسپولیس و شهرداری بر سر اسپانسر تیم شایعات زیادی مطرح کردند. حتی کار را تا احتمال شکایت شهرداری بالا بردند و ... ولی دیروز در یک گفت‌وگوی یک ساعته سردار زارع همه چیز را حل و فصل کرد و کار به جایی رسید که طرف مقابل اعلام کرد بدون درخواست خسارت حاضر به فسخ قرارداد است.

عصر دیروز جلسه زارع با معاون اداری مالی شهرداری و بانک شهر برگزار شد. در این جلسه قائم مقام باشگاه شرایط مالی پرسپولیس را تشریح کرد.

شهرداری نیز نهادی است که شرایط رفاه شهروندان را فراهم می‌کند. در واقع به آسایش بقیه کمک می‌کند. در این شرایط که ما در تنگنا هستیم انتظار داریم شهرداری به ما کمک کند. تیم قرار است به جام باشگاه‌های آسیا برود هزینه‌های غیرمترقبه‌ای در راه است ولی پرسپولیس شرایط مالی خوبی ندارد.»

در ادامه نماینده پرسپولیس گزارشی از وضعیت مالی باشگاه را مطرح کرد. او گفت: «وضعیت خوبی نداریم. مربی بزرگی گرفته‌ایم. بازیکنان بزرگی خریده‌ایم، ‌نیاز به کمک داریم.»

این جلسه در جوی بسیار صمیمانه پیش رفت. تعاملی که شکل گرفت طوری بود که در نهایت قرار شد دوستانه و بدون مشکل قرارداد را فسخ کنند و البته شهرداری هیچ خسارتی هم نمی‌خواهد.

قرار است پرسپولیسی‌‌ها نامه‌ای درباره شرایط مالی خود تهیه کرده و برای شهرداری ارسال کنند. بعد از این مرحله است که قرارداد فسخ می‌شود.

 به گزارش فارس، بر اساس اسناد و اخبار تکذیب نشده، باشگاه پیروزی تهران علی‌رغم دریافت مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از شهرداری برای درج آگهی بر روی پیراهن بازیکنان در حدود ۴۰ بازی تنها در حدود ۱۴ بازی تیم پرسپولیس اقدام به این کار کرده است.

خبر منتشر شده در روزنامه رسمی باشگاه پیروزی مبنی بر جلسه معاون قالیباف با قائم مقام رویانیان، ابهام ایجاد شده در خصوص بذل و بخشش میلیاردی شهرداری تهران و منتفی دانستن دریافت مبلغ پرداخت شده و حتی جریمه آن را تایید می‌کند و البته این پرسش همچنان باقی می‌ماند که ایا شهرداری در حوزه هزینه بیت‌المال چنین اختیاری دارد یا نه؟

گفتنی است اگر چه خبر روزنامه پرسپولیس توسط شهرداری تکذیب نشده اما محمد باقر قالیباف شهردار تهران امروز به خبرنگار فارس اعلام کرده که این موضوع به شهرداری تهران ربطی ندارد و بانک شهر باید پاسخگو باشد.

این در حالی است که روزنامه رسمی باشگاه پرسپولیس از ملاقات دیروز معاون قالیباف با مسئولان پرسپولیس در این زمینه خبر داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها