کد خبر: ۳۲۶۳۲۸
زمان انتشار: ۰۰:۳۴     ۲۳ تير ۱۳۹۴
یکی از نمایندگان مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ مطرح نمود:
عمرانی افزود: اعتماد داشتن به طرف مذاکره، به اندازه سر سوزن هم سخت شده است. در حال حاضر آن‌ها نوعی ترس از این دارند که شاید ایران بتواند به بمب هسته‌ای دست پیدا کند و بتواند در مقابل ما بایستد و درست به همین بهانه است که می‌خواهند از تجهیزات نظامی ایران با خبر شوند و ببیند در چه حدی است.
سکینه عمرانی نماینده مردم سیمرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 درباره خط قرمزهای مشخص شده توسط رهبری درباره مذاکرات گفت : مهمترین نکته ای که رهبری به عنوان خط قرمز به آن اشاره کرده اند، عدم بازدید از مراکز نظامی ما است؛ در حالی که قصد طرف مذاکره کننده دقیقا همین است و می‌خواهند به جایی برسند که بتوانند از مراکز نظامی ما سر دربیاورند. بحث تحقیق و پژوهش هم یکی دیگر از بحث‌هایی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشته‌اند.

عمرانی با اشاره به کاربرد علم هسته‌ای در علوم دیگر اضافه کرد: در علوم مختلف مانند کشاورزی، راه‌سازی، پزشکی و سایر علوم از بحث هسته‌ای استفاده می‌شود و خیلی از کارها را پیش می‌برد.

این نماینده مجلس صحبت‌های را در ارتباط با دیگر خواسته آن‌ها و امکان ارتباط با دانشمندان ادامه داد: مصاحبه با دانشمندان و دست‌اندرکاران هسته‌ای از دیگر خواسته آن‌ها است که اگر اتفاق بیفتد، یک معضل بزرگی را برای بچه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌تواند به وجود بیاورد.

او با اشاره به حوادث عراق تصریح کرد: کما اینکه این اتفاق در عراق هم افتاد خیلی از کسانی که با آن ها مصاحبه انجام گرفت، ترور شدند. این‌ها امتحان خودشان را در این زمینه‌ها هم در لیبی و هم در عراق پس داده‌اند. ایران باید با جدیت به دنبال این باشد که بتواند بر اهدافش بماند. در واقع آمریکا نشان داده است که بر عهدهایش پایبند نبوده و با بهانه‌های مختلف از مسئولیت‌هایش شانه خالی کرده است.

عمرانی افزود: اعتماد داشتن به طرف مذاکره، به اندازه سر سوزن هم سخت شده است. در حال حاضر آن‌ها نوعی ترس از این دارند که شاید ایران بتواند به بمب هسته‌ای دست پیدا کند و بتواند در مقابل ما بایستد و درست به همین بهانه است که می‌خواهند از تجهیزات نظامی ایران با خبر شوند و ببیند در چه حدی است. مطمئن باشید به محض اینکه ببینند می‌توانند ایران را خلع سلاح کنند و به جایی برسند و بفهمند که ایران دیگر خطری برایشان ندارد، قطعا بهانه‌ای پیدا خواهند کرد و مانند عراق و لیبی، به ایران هم حمله خواهند کرد.

وی در ادامه بیان داشت: دشمنان باید همیشه یک ترسی از ایران داشته باشند؛ اگر این احساس خطر نباشد، خیلی سریع هدفشان را که نابودی ایران و حکومت اسلامی ایران است، دنبال می‌کنند. اکنون می‌بینیم که همه آن‌هایی که به نوعی به ایران وابستگی داشته‌اند، چقدر از طرف این گروه دچار مشکل و تحت فشار هستند.

سکینه عمرانی در پایان به تحت سلطه بودن ایران در زمان پهلوی اشاره کرد و گفت: از دست دادن ایران برای آمریکا گران تمام شد. در واقع ایران، در زمان رژیم پهلوی، یکی از متحدان آمریکا بود که شاید از اسراییل هم برایش مهم‌تر و کارآمدتر بود؛ اما حالا این منطقه مهم استراتژیک را از دست داده است. منطقه‌ای که از نظر اقتصادی و راه‌های ارتباطی با آب‌های مختلف هم وجه خوبی دارد و حالا برای بدست آوردن مجددش تنها راه و شرطش این است که در خیال خام خودش بتواند نظام حکومت را جا به جا کند اما این حکومت زیر بار ظلم نمی‌رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها