کد خبر: ۳۲۶۲۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۲۲ تير ۱۳۹۴
این روزنامه انگلیسی به نقل از دو دیپلمات نوشته که مذاکره کنندگان در مذکرات هسته‌ای ایران در نظر دارند روز سیزدهم ژوئیه اعلام کنند که پس از تقریبا یک دهه دیپلماسی به توافق تاریخی دست یافتند

به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم،روزنامه انگلیسی "ایندپندنت" افزود: این دو دیپلمات افزودند جزئیات نهایی این توافق هنوز در حال بررسی است و توافقنامه رسمی هنوز منتظر بررسی آن در پایتخت های هفت کشور مذاکره کننده است.

دور کنونی مذاکرات در وین بیش از دو هفته به طول انجامیده و از سه ضرب الاجل عبور کرده است. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که در نهم ژوئیه تهدید کرده بود از مذاکرات خارج خواهد شد گفت چند موضوع دشوار باقی مانده است اما «به اتخاذ تصمیمات واقعی نزدیک می شویم

جان کری یازدهم ژوئیه پس از «دیدار بسیار خوب» با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود، بسیار امیدوار بود. لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در دوازدهم ژوئیه در گفتگو با خبرنگاران با خوشبینی محتاطانه ای گفت بالاخره وارد مرحله نهایی مذاکرات شده ایم.

اما میچ مک کانل، رئیس اکثریت سنای آمریکا و دیگر مقامات کنگره درباره مرحله بعدی این توافق ابراز تردید کردند و پیش بینی کردند اگر مذاکره کنندگان به توافق نهایی دست یابند، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ممکن است با موانعی در کنگره مواجه شود.

از آن جایی که مذاکرات از ضرب الاجل نهم ژئویه گذر کرده است، کنگره آمریکا به جای سی روز، شصت روز مهلت دارد تا این توافقنامه را بررسی کند و اوباما مجبور است پیش از کاهش تحریم های توافق شده، منتظر پایان بررسی کنگره شود.

در این شصت روز ممکن است قانونگذاران کنگره تلاش کنند به اکثریتی دست یابند که وتوی اوباما را خنثی کنند و بدین ترتیب می توانند تحریم های جدیدی بر ضد ایران اعمال کنند یا مانع اوباما در تعلیق تحریم های کنونی این کشور شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها