کد خبر: ۳۲۵۸۵۹
زمان انتشار: ۱۶:۴۵     ۲۰ تير ۱۳۹۴
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از ورود وزیر دفاع به ساخت و ساز میدان سپاه خبرداد و گفت: تمکین به قانون فصل الخطاب است.
به گزارش پایگاه 598 ،اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در مورد آخرین جزئیات ساخت وساز میدان سپاه (عمارت کلاه فرنگی) با بیان اینکه در این باره در جلسه‌ای با وزیر دفاع نیز گفت وگو شد، افزود: همگان بر اعمال قانون تاکید کرده و وزیردفاع نیز اعلام کرد در مورد موضوعات شهری باید به قانون عمل کرد.

وی با بیان اینکه شورای شهر و کمیسیون شهرسازی پیگیر این موضوع بوده‌اند و برای‌آن تدابیری اندیشیده‌اند، گفت: کاهش ارتفاع و توسعه عرضی یکی از راهکارهای پیشنهادی بوده است.

شاکری افزود: شهرداری ارتفاع مجاز را ۱۶ متر اعلام کرده و با وجود آنکه سازمان میراث فرهنگی پیش از این ارتفاع مجاز را ۱۲ متر اعلام کرده بود، اما با این حال برای حل مشکل، میراث فرهنگی نیز اجازه ۱۶ متر را صادر کرده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه علاوه بر پیشنهاد توسعه در عرض، گزینه جبران خسارات سپاه در منطقه‌ای دیگر نیز مدنظر قرار گرفت گفت: سپاه اعلام کرده است که عدم پاسخگویی شهرداری به نامه درخواست درزمان مقرر به منزله پاسخ مثبت بوده است و البته دستگاه‌های ذینفع مشکلی با این امر ندارند که میزان ارتفاع اصلاح شود اما باید به توافق برسیم که جبران کاهش ارتفاع در عرض انجام شود.

وی درباره قانونی بودن یا نبودن ساخت این بنا، گفت: بنده رأسا مدارک و مستندات مربوط به این پروژه را ندیده‌ام بنابراین نمی‌توانم اظهار نظر کنم اما کمیسیون شهرسازی صالح ترین کمیسیون است که در این زمینه می‌تواند اظهار نظر کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها