کد خبر: ۳۲۵۷۷۶
زمان انتشار: ۰۶:۲۸     ۲۱ تير ۱۳۹۴
ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان به تنهایی سالیانه 24 میلیارد و 950 میلیون تومان از لیگ قطر دریافت می کند که رقم بسیار زیادی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از  خبر ورزشی، این اسم ها را کنار هم بگذارد؛ آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، مهرداد پولادی، مجتبی جباری، پژمان منتظری و محمد نوری. اگر هر یک از تیم های ایرانی بخواهد این بازیکنان را جذب کند، باید چه پولی بدهد؟ پولی به مراتب بالاتر از سقف قرارداد.

 

قطعا هر یک از این بازیکنان در ایران بازی می کردند، بالای 2 میلیارد نمی گرفتند ولی حالا لیگی به نام قطر پیدا شده که به آنها دستمزدهایی به مراتب سنگین تر می دهد.

 

* رقم حدودی دستمزد بازیکنان ایرانی شاغل در قطر

 

- اشکان دژاگه: 24 میلیارد و 950 میلیون تومان

 

- مجتبی جباری: حدود 4 میلیارد تومان

 

- پژمان منتظری: حدود 4 میلیارد تومان

 

- آندو: حدود 3 میلیارد و 900 میلیون تومان

 

- مهرداد پولادی: حدود یک میلیارد تومان

 

- محمد نوری : حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان

 

* آنها روی هم رفته چه پولی می گیرند؟

دستمزد بازیکنان ایرانی شاغل در امارات رقمی نزدیک به 39 میلیارد و 450 میلیون تومان است. بی شک این بازیکنان به هیچ وجه نمی توانستند در ایران یا هر جای دیگر دنیا چنین پولی دریافت کنند.

 

* دژاگه‌؛ گران‌ترین بازیکن تاریخ ایران

امروز اشکان دژاگه را باید گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران نامید. احتمالاً روی دست او نمی‌آید چون قطری‌ها حاضر شدند به خاطرش 5 میلیون پوند بدهند. این روزها پوند 4990 تومان است و یک ضرب ساده نشان می‌دهد اشکان سالانه 24 میلیارد و 950 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد.

 

تازه به این دستمزد، آپشن‌های قراردادش را هم اضافه کنید‌؛ مثل خانه، ماشین مدل بالا، پاداش پاس گل، گل، پاداش موفقیت تیم و... اشکان دژاگه کجای دنیا می‌توانست چنین پولی بگیرد؟ قطعاً هیچ‌ جا.

 

به خاطر همین بود که قید بازی در انگلیس را زد و به حوزه خلیج فارس آمد. بیراه نبود که فاضلی مدیر برنامه‌های دژاگه مدام در مقابل انتقادها می‌گفت: «هیچ‌کس نمی‌داند چه قراردادی برای اشکان بسته‌ایم.»

 

* آندو‌؛ 3 میلیارد و 900 میلیون تومان

بعد از آنها آندو در رده سوم قرار دارد؛ بازیکنی که می‌توانست در ایران نهایتاً 2 میلیارد قرارداد ببندد و تازه مالیات سنگینی هم پرداخت کند، حالا به ‌ام‌صلال رفته است.

 

او با قراردادی به ارزش یک میلیون و 200 هزار دلار به این تیم رفته است. با توجه به قیمت 3244 هزار تومانی دلار، یعنی آندو رقمی نزدیک به 3 میلیارد و 900 میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

 

تازه قیمت دلار پایین رفته و بی‌شک با هر یک ریالی که بالا برود، درآمد آندو هم افزایش پیدا می‌کند. او هم در قراردادش آپشن‌هایی دارد و می‌تواند با گل و پاس گل و یا هر بردی که تیم به‌ دست می‌آورد، پولی به جیب بزند.

 

* نوری و پولادی در رده‌های بعدی

محمد نوری با قراردادی به ارزش 500 هزار دلار به المسیمیر ملحق شده است. یعنی رقم دستمزد این بازیکن با توجه به ارزش امروز دلار، حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان است.

 

مهرداد پولادی هم با قراردادی به ارزش 300 هزار دلار ارزان‌ترین بازیکن ایرانی قطر به حساب می‌‌آید که البته در تیم دسته دومی الشحانیه بازی می‌کند. پولادی حدود یک میلیارد دستمزد می‌گیرد.

 

* مجتبی جباری و پژمان منتظری 8 میلیارد!

این دو بازیکن هم با قراردادی نزدیک به 4 میلیارد تومان، جزو گران‌ترین‌ها هستند. جباری در سال اول قراردادش رقمی به مراتب پایین‌تر بود اما توانست با عملکرد خوبش، رقم را بالاتر ببرد.

 

پیشنهاد الاهلی به منتظری هم آن‌قدر خوب بود که تصمیم گرفت ‌ام‌صلال را ترک کند و به این تیم ملحق شود. جباری و منتظری قطعاً در ایران نمی‌توانستند چنین پولی بگیرند اما در قطر به راحتی چنین دستمزدی دریافت می‌کنند.

 

آنها هم علاوه بر خانه و ماشین مدل بالا، پاداش برد، پاداش گلزنی و پاس گل را هم در قراردادشان دارند. جباری که در طول فصل هم گل می‌زند و هم پاس گل می‌دهد، قطعاً درآمد بیشتری خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها