کد خبر: ۳۲۵۴۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۱۸ تير ۱۳۹۴
نائب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری نمایندگان مردم در خانه ملت اعتبار اشتغال در بودجه سال 94 از یک‌هزار میلیارد تومان با افزایش چهار برابری به چهار هزار میلیارد تومان رسید.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از  دانا محسن علیمردانی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: در حال حاضر بیکاری به ‌ویژه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور است که باید اولویت دولت، مجلس و سایر نهادهای مرتبط باشد.

 

وی افزود: بیکاری نه ‌تنها بزرگ‌ترین مشکل اقتصادی است بلکه می‌تواند به‌ عنوان زیرساخت مشکلات اجتماعی و فرهنگی برای کشور باشد؛ لذا باید با مدیریت و برنامه‌ریزی اصولی از ظرفیت‌های موجود کشور در رفع این مشکل اقدامات اساسی انجام گیرد.

 

وی با بیان این‌که «با برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسی شده می‌توان بر این مشکل فائق آمد»، تصریح کرد: امسال بودجه اشتغال کشور یک‌هزار میلیارد تومان بود که با پیشنهاد و رای نمایندگان مردم در خانه ملت به چهار برابر افزایش یافت و با چهار هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس تأکید کرد: علاوه بر تصویب این میزان اعتبار در حوزه اشتغال که یکی از پرچالش‌ترین مباحث در خانه ملت بود، اختصاص یارانه افراد پردرآمد به سمت اشتغال و تولید نیز یکی دیگر از مباحث مورد بحث در مجلس شورای اسلامی است.

 

وی با بیان این‌که «هزینه در حوزه اشتغال سرمایه‌گذاری مثبتی است» گفت: باید به‌ صورت کاربردی و علمی وارد این حوزه شد. همچنین حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید در دستور کار دولت و مجلس باشد که اخیراً اقدامات خوبی در این حوزه انجام ‌شده است، ولی کافی نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها