کد خبر: ۳۲۵۳۰۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۱۸ تير ۱۳۹۴
شبکه تلویزیونی العالم از تشدید تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی اشغالگر بر قدس اشغالی خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مقامات اشغالگر صهیونیستی تدابیرامنیتی خود را در قدس اشغالی را در آستانه نزدیک شدن روز جهانی قدس تشدید کردند. نظامیان اسرائیلی با تشدید محاصره شهر قدس موانع ایست بازرسی متعددی را در این شهر برای جلوگیری ازهرگونه درگیری احتمالی ایجاد کردند.

خضر شاهین خبرنگار العالم در قدس اشغالی در گزارشی در این زمینه افزود: در سایه جدا شدن شهر قدس از دیگر شهرهای کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و به صورت کلی از کشورهای عربی و اسلامی ، محاصره این شهر جدا شده است به طوری که مقامات اشغالگر اسرائیلی با استقرار ده ها مانع ایست بازرسی در اطراف شهر قدس، وضع زندگی فلسطینیان را در آن با مشکلات شدیدی روبرو کردند.

فلسطینیان به دلیل این گذرگاه ها و موانع ایست بازرسی و فشارهای متعدد بهای سنگینی پرداخت می کنند. نظامیان اسرائیلی همه گونه بدرفتاری با فلسطینیان در ورای این موانع دارند، آنان را بازداشت می کنند و توجهی به وضع زنان،پیران، زنان باردار، کودکان و بیماران ایستاده در پشت این موانع ندارند.

مقامات امنیتی اسرائیل در آستانه برگزاری روز جهانی قدس، تدابیر امنیتی خود را تشدید کرده اند. نظامیان اسرائیلی همه خودروها را به دقت بازرسی می کنند و شمار بیشتری از نیروهای امنیتی در مناطق مختلف قدس مستقر شده اند.

جمال عمرو کارشناس امور قدس گفت: مردم فلسطین ارزشی برای اختلافات و دودستگی هایی که میان گروه های سیاسی فلسطینی وجود دارد، قائل نیستند. همه فلسطینیان و امت اسلامی درباره حمایت از مسجدالاقصی و قدس اتفاق نظر دارند و تشدید تدابیر امنیتی اسرائیل برای جلوگیری از ورود فلسطینیان به قدس است. فلسطینیان عاشق قدس و مسجدالاقصی هستند. اسرائیلی ها جنگ آشکاری را علیه قدس و مسجدالاقصی اعلام کرده اند.

یوسف مخیمر فعال مدنی فلسطینی گفت: اشغالگران اسرائیلی سرکوبگری های خود را در شهر قدس تشدید کرده اند و شهر قدس را با احداث دیوار نژادپرستانه حائل از مناطق دیگر فلسطین جدا کرده اند. اسرائیلی ها اجازه نمی دهند فلسطینیان به مساجد خود بروند. ما در روز قدس می گوییم باید قدس به روی همه مومنان باز باشد تا در آن نماز بخوانند.

خبرنگار این شبکه افزود: با وجود تدابیر امنیتی شدید اسرائیل،  حرکت گسترده فلسطینیان به شهر قدس ادامه دارد و فلسطینیان در آستانه روز جهانی قدس همه طرح های اشغالگران اسرائیلی را برای منزوی کردن این شهر محاصره شده نقشه بر آب کرده اند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها