کد خبر: ۳۲۴۸۱
زمان انتشار: ۱۹:۵۵     ۰۶ دی ۱۳۹۰

مدیر گروه مطالعات اسلام و غرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: اصلاح طلبان اگر امروز از قانون دم می­زنند به این خاطر است که چاره­ای جز این ندارند، چرا که ملت در 9 دی 88 آنها را سر جایشان نشاند.

به گزارش فارس، حجت­الاسلام احمد رهدار در مناظره­ای با مسعود پزشکیان، نماینده مجلس شورای اسلامی که دوشنبه شب در تالار غدیر دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: اینکه خط امام خمینی(ره) و گفتمان ایشان چیست یک مناظره و بحث سیاسی نیست بلکه گفتمان امام منطق بودن ما و برنامه زیستی ما در این عصر است.

وی با بیان اینکه پیش فرض از امام خمینی(ره) و خط ایشان نباید سیاست باشد، ادامه داد: اگر کسی به دنبال شاخص باشد باید بداند که بهترین شاخص، خود امام خمینی(ره) است.

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات فتوح ابراز داشت: از نظر من خط امام خمینی(ره) صحیفه نور، وصیت نامه ایشان و قانون اساسی است و این منشورها آنقدر شفاف و به تفصیل هست که ما در تشخیص شواهد و مصادیق دچار سرگردانی نشویم.

وی با اشاره به این موضوع که یک نکته دیگر این است که در تبیین خط امام او را شخص ببینیم یا شأن ببینیم، گفت: خیلی­ها تمایل دارند بگویند که امام خمینی(ره) یعنی شخصی که 20 سال پیش از دنیا رفته است و اکنون در ظاهر صامت است؛ می­شود کنار عکسش، عکس گرفت و در عین حال عکس نظرات او عمل کرد.

رهدار ادامه داد: اگر امام خمینی(ره) را در شأن آن ببینید یعنی شخصی نبینید، متوجه می­شوید، این شان هنوز نمرده و صامت هم نیست.

* هویت شیعی ملت ایران در زمان اصلاحات زیر سوال رفت

وی در خصوص عملکرد اصلاح طلبان در زمان دولت هفتم و هشتم گفت: روز عاشورا امام حسین(ع) می‌آید مقابل لشکر عمر سعد و می­پرسد برای چه با من می­جنگید و لشکر جواب می­دهد با تو می‌جنگیم به خاطر کینه­ای که با پدرت داریم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در دولت اصلاحات مقاله‌ای معروف نوشته شد که نویسنده این مقاله آقای گنجی بود و عنوان این مقاله این بود که «خون را به خون شستن، محال آمد محال»

وی افزود: خلاصه این مقاله که در روزنامه صبح امروز آقای حجاریان به چاپ رسید این بود که حادثه عاشورا در اثر خشونت طلبی امام علی(ع) در جنگ جمل و صفین اتفاق افتاد و گفته بود اگر علی(ع) در بدر و احد خشونت به خرج نمی­داد، عاشورا اتفاق نمی­افتاد.

رهدار با اشاره به اینکه مسعود پزشکیان در آن زمان وزیر دولت اصلاحات بوده است، گفت: ایشان به عنوان یک شیعه و مسلمان در برابر این موضوع واکنشی نشان نداده و وظیفه خود را انجام ندادند.
وی ابراز کرد: کربلا مهم‌ترین اتفاق صدر اسلام به لحاظ هویت­بخشی به شیعه است و اگر جوهره این حادثه بزرگ به خشونت­طلبی حضرت علی(ع) ربط داده شود دیگر از شیعه و عقاید او چه چیزی باقی خواهد ماند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره) گفت: ملاک­های امام خمینی(ره) از مهم‌ترین شاخصه­هایی است که می­تواند ما را در زمینه شناخت درست حق یاری کند.

* سیاست خارجی دولت اصلاحات خلاف تفکر امام خمینی(ره) بود

وی ادامه داد: یکی از ملاک­های خط امام خمینی(ره) ظلم و ظالم ستیز بودن آن و نحوه برخورد او با آمریکا و اسرائیل به عنوان دو نماد ظلم در عصر حاصل یک شاخص بسیار مهم برای آزمودن عملکرد ما است.

رهدار افزود: منطق اصلاحات در دوران حاکمیت خود در کشور به هیچ­ یک از عقاید امام خمینی(ره) در زمینه استکبار ستیزی عمل نکرد و بحث مذاکره با آمریکا در این دوره مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از ملت­های مظلوم مانند فلسطین دفاع می­کرد، گفت: در قانون اساسی کشور نیز بحث دفاع از ملت­های آزادی­خواه جهان آمده است اما در جریان اصلاح طلبانی در فتنه 88 شعار «نه غزه، نه لبنان» را سر دادند.
 
وی خطاب به پزشکیان گفت: توضیح دهید جریان اصلاح طلبی چه حمایتی از ملت­های مظلوم کرده و در جریان فلسطین چگونه از این کشور دفاع کرده است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام خمینی(ره) مرد دین بود و غیرت دینی داشت درحالی که منطق و نرم­افزار جریان اصلاحات نه یک منطق غیر دینی، که یک منطق ضد دینی است.

وی افزود: وقتی می­گوییم منطق، یعنی خود جاده خراب است و در حالی که انسان­های درستی در این جاده قرار دارند اما خط کج است و اگر حتی خوب قرآن بخوانند و نهج­البلاغه را حفظ باشند تاثیری در اصل موضوع ندارد.

رهدار تصریح کرد: دولت اصلاحات را شورای نگهبان تایید کرد اما وقتی دولتی تایید شد نباید اقدام علیه امنیت ملی در سطح کلان انجام دهد.

وی با اشاره به صحبت­های پزشکیان در موضوع تایید شدن دولت اصلاحات توسط شورای نگهبان و تفویض مقام معظم رهبری، گفت: بنی­صدر را هم امام خمینی(ره) تایید کرد اما این دلیل نمی­شود که امروز ما به او نقد نداشته باشیم.

مدیر گروه مطالعات اسلام و غرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: اصلاح طلبان قبل از انتخابات دهم ریاست جمهوری مدام به این موضع اشاره می­کردند که در دولت نهم به قانون عمل نشده است، اما همین افراد بعد از انتخابات و در حالی که به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند، به جای اقدام از راه­های قانونی فتنه 88 را به موجود آورده به آبروی نظام در جهان خدشه وارد کردند، که بعدها از ملت سیلی خوردند.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان اگر امروز از قانون دم می­زنند به این خاطر است که چاره­ای جز این ندارند، چرا که ملت در 9 دی 88 آنها را سر جایشان نشاند.

رهدار متذکر شد: اصلاح طلبان 10 ماه قانون شکنی کردند و همسوی با رسانه­های بیگانه حرف زدند ولی آن موقع صحبتی از قانون مداری نبود، اما در حال حاضر که می­خواهند برای انتخابات مجلس نام‌نویسی کرده و به عرصه حاکمیتی کشور راه پیدا کنند، چاره­ای جز صحبت از قانون ندارند، غافل از اینکه حافظه تاریخی ملت ما آنقدر پرت نیست که دو سال گذشته را فراموش کرده باشد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره) گفت: خط اصلاح طلبان خط ورشکسته­گان تاریخ اسلام است که هیچ برنامه، طرح و استراتژی ندارد و تنها منتظر است تا طرف مقابل او چیزی بگوید و او با آن مخالفت کند.

حجت­الاسلام احمد رهدار در مناظره­ای با مسعود پزشکیان، نماینده مجلس شورای اسلامی که دوشنبه شب در تالار غدیر دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به سخنان پزشکیان گفت: ایشان از هر چیزی صحبت می­کنند، اما یک کلمه از امام خمینی(ره) نمی­گویند، چراکه جریان اصلاح طلبی خیلی وقت است که از امام خمینی(ره) عبور کرده است.

مدیر گروه مطالعات اسلام و غرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: در دنیا دارند غبطه می­خورند که چنین رهبری داشته باشند اما جریان اصلاح طلبی صریحا در فتنه 88 به رهبر معظم انقلاب و مقدسات ملت ایران توهین کرد.

* اصلاح طلبان طرح و استراتژی ندارند

وی اضافه کرد: خط اصلاح طلبان خط ورشکسته­گان تاریخ اسلام است که هیچ برنامه، طرح و استراتژی ندارد و تنها منتظر است تا طرف مقابل او چیزی بگوید و او با آن مخالفت کند.

رهدار ادامه داد: امام خمینی(ره) در وصیتنامه خود فرمود که جوری حرف نزنید که آمریکا خوشحال شود و اگر روزی آمریکا از شما راضی شد آن روز عزا بگیرید، در حالی که اصلاح طلبان با اعمال خود آمریکا را به امکان نفوذ در کشور امیدوار می­کنند.

وی افزود: من تا به امروز قریب به 70 مناظره دانشگاهی داشته­ام، سال‌ها در این مملکت با دوستان آقای پزشکیان مناظره داشته­ام و اطمینان دارم ایشان تعمدا نمی­خواهند اسم امام خمینی(ره) را ببرند البته نه به این علت که ضد او هستند بلکه به این دلیل که اصولگرایان راهشان را از راه امام خمینی(ره) جدا کرده­اند.

مدیر گروه مطالعات اسلام و غرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: تکلیف امروز جامعه ما را امام خمینی(ره) بیان می­کند و مسائلی را که جامعه ما به آن دچار است را ایشان در وصیتنامه و بیانات خود روشن کرده­اند.

* اصلاح طلبان سعی می­کردند مردم را نسبت به آرمان­های واقعی امام خمینی(ره) گمراه کنند

وی اظهار داشت: هشت سال جریان دوم خرداد به دروغ به مردم گفت که امام خمینی(ره) گفته من کاری انجام می­دهم که قبض آب و برق مجانی شود در حالی که او به مسائل معنوی جامعه نگاه داشت.

رهدار با بیان اینکه در دوره­های گذشته مطالب غلط و به دروغ از امام خمینی(ره) نقل می­شده است، گفت: امام خمینی(ره) در بیانات خود در صحیفه نور نگاهی را که بعضی به انقلاب دارند و این انقلاب و خون شهدا را صرفا برای بهبود مسائل مادی می­دانند، تحقیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان اصلاحات اشتباهات فاحشی از طرف برخی عناصر مانند هاشم آغاجری و اکبر گنجی اتفاق افتاده است، افزود: این افراد در موقعیت­های مختلف به اسلام و عقاید ایمانی مردم توهین کردند اما بزرگان این جریان هیچ­گاه از این افراد اعلام برائت نکرده­اند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این موضوع یک ضرورت است که باید کسانی که اکنون در جبهه اصلاح طلبی حضور دارند و خود را داخل نظام می‌دانند، موضع خود را شفاف نسبت به فتنه سبز مشخص کنند.

وی با بیان اینکه راه امام خمینی(ره) آنقدر شفاف هست تا ما فریب نخوریم و راه خود را بشناسیم، گفت: در جریان اصولگرایی یک سری بدل آمدند وسط میدان، اما این به آن معنی نیست که اصل را در جایی دیگر باید پیدا کرد.

مدیر گروه مطالعات اسلام و غرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پاسخ به پزشکیان در موضوع استفاده از زور در زمینه فرهنگ عمومی جامعه، اظهار داشت: اینطور نیست که در کشور همه مسائل فرهنگی را با زور حل کرده باشیم، قانون اجبار دارد اما این اجبار به معنای خشونت و زور نیست.

* خط انقلاب از جریان اصلاح طلبی گذشته است

رهدار اذعان داشت: سران فتنه در جریان انتخابات سال 88 بارها بیانیه دادند، اما یکبار حاضر نشدند که با صراحت راه خود را از منافقین، آمریکا و اسرائیل جدا کنند.

وی افزود: خط انقلاب از روی جریان اصلاح طلبی رد شده است و اینها برای همیشه به فراموش­خانه تاریخ کشانده شده­اند به همین خاطر امروز همان حرفهای اصولگرایی را تکرار می­کنند تا دوباره خود را احیا کنند.

رهدار ابراز کرد: امروز اصلاح طلبان مجبورند که از مردم حرف بزنند اما مردم ایران همان­هایی هستند که در روز نهم دی برای دفاع از اسلام و انقلاب و رهبری به میدان آمدند.

* منتقد جریان انحرافی اصولگرایان هستند، نه اصلاح طلبان

وی در پاسخ به سئوالی درباره سران جریان انحرافی گفت: جریان اصولگرا آقای مشاعی را هیچ­گاه تایید نکرده و تا آخر هم مقابلش خواهد ایستاد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره) تصریح کرد: آقای احمدی­نژاد هم از وقتی با قهر 11 روزه خود احساسات مردم را جریحه­دار کرد، با مخالفت­های اصولگرایان روبه­رو شد و حقیقتا به او فشار سیاسی آورد تا مشخص شود که ما مطیع رهبر هستیم و اشخاص برای ما اصالت ندارند.

وی افزود: به میزانی که رئیس جمهور سرباز رهبر معظم انقلاب ما باشد کنارش ایستادیم و هرگاه از این مسیر خارج شود، در مقابلش خواهیم بود.

رهدار ادامه داد: جریان انحرافی را از ابتدا اصولگرایان نقد کردند و اصلاح طلبان هیچ­گاه مشکل خاصی با این جریان نداشته­اند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره) تاکید کرد: جریان انحرافی بیش از اینکه به اصولگرایان نزدیک باشند، با اصلاح طلبان قرابت دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت محاکمه نشدن سران فتنه، گفت: اجرای قانون همواره محدودیت‌هایی داشته است.

رهدار اظهار کرد: بنی­صدر هنگام فرار از کشور شناسایی شده بود اما امام خمینی(ره) دستور داد تا او را بازداشت نکنند تا به سبب شرایط خاص کشور، بهانه به دست دشمن داده نشود.

وی گفت: سران فتنه جرم امنیتی داشتند و مجازاتشان طبق احکام فقهی اعدام بود نظام امکان اجرای قانون در مورد آنها را نداشت و این موضوع در سیره امام خمینی(ره) ریشه دارد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: نظام در شرایطی نیست که بتواند قانون را در مورد سران فتنه اعمال کند، اما تاریخ آنها را محاکمه کرده و افکار عمومی در این زمینه بهترین داور هستند.

در ادامه اين مناظره نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا دلتان بخواهد در مجلس و دولت و جامعه گناه می­کنیم و بعد مدام دیگران را مورد سرزنش قرار می­دهیم.

مسعود پزشکیان که دوشنبه شب در مناظره­ای با عنوان خط امام و گفتمان رهبری در تالار مفید دانشگاه قم شرکت کرده بود، اظهار کرد: اگر بخواهیم خط امام خمینی(ره) را توضیح دهیم، باید اینطور بگوییم که امام را باید با امام شناخت، در نتیجه امام خمینی(ره) را هم باید با ائمه معصومین(ع) شناخت.

وی افزود: مشکل ما در جامعه این است که تنها در حرف این مسائل را بزرگ داشت می­کنیم امام در عمل اهمیتی به آنها نمی­دهیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: شاید 99 درصد کسانی که در جامعه ما مسئولیت دارند حتی یکبار خطبه امام علی(ع) به مالک اشتر را نخوانده باشند که بدانند حکومت را چگونه باید اداره کرد، اما در مقام حرف دائم از وی دم می­زنند و خود را دنباله­رو امام علی(ع) می‌‌دانند.

وی گفت: کسی که می­خواهد پیرو دنباله­رو بزرگان باشد باید افکار و عقاید ایشان را شناخته و طبق آن عمل کند نه اینکه فقط از ارزش­ها و بزرگان سخنرانی کند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: آن چیزی که من امروز در جامعه و سیاسیون می­بینم، چیزی نیست که از امام خمینی(ره) و دستورات ایشان می­شناختم.

وی ادامه داد: در تئوری انسان خیلی حرف‌ها می­زند، الان همه معتقدند که دنباله رو امام خمینی(ره) هستند اما این ادعاها باید به مرحله عمل برسد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) را به عنوان کسی که الگوی عدالت، گذشت، معنویت و انسانیت است، می­شناسم و به او باور دارم.

* نتوانسته­ایم ارزش­های مکتب امام حسین(ع) را در جامعه پیاده کنیم

وی با بیان اینکه کسی که امام حسین و حضرت زینب را بشناسد، در برابر بی­عدالتی و ظلم کوتاه نمی­آید، گفت: ما برای امام حسین(ع) گریه می­کنیم اما هیچ­گاه دنبال این موضوع نمی­رویم که او چرا و برای چه هدفی همه چیز خود را در صحرای کربلا از دست داد.

پزشکیان تصریح کرد: امام حسین(ع) عزیزترین کسان خود را در صحرای کربلا فدا کرد، به خاطر ارزش­هایی که ما نتوانستیم آنها را در جامعه خود پیاده کنیم.

* حق را با شاخص آن باید شناخت

وی با اشاره به کلام حضرت علی(ع) راجع به حق، گفت: در دنیای امروز هر چیزی شاخصی دارد و هر گاه ما توانستیم شاخص­های حق را طوری بیان کنیم که با یک زبان مشترک توانستیم درباره آن صحبت کنیم، آن وقت می­توانیم بفهمیم چه کسی با حق است و چه کسی با آن فاصله دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویارویی حضرت علی(ع) در جنگ جمل با کسی که در مسئله حق و باطل سرگردان شده بود، گفت: امام علی(ع) به آن شخص گفت حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی، ولی بعضی در جامعه ما می­گویند مرا بشناس تا حق را بشناسی.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم این شاخص حق را در اختیار بگیریم، به مشکلی بر نخواهیم خورد، همانطور که در علم امروز شواهد اهمیت دارد نه نظر شخصی متخصص.

پزشکیان خاطرنشان کرد: اگر در فضای سیاسی جامعه ما تنش وجود دارد به این خاطر است که شواهدمان ناقص است، در واقع ما سر جهل­مان با هم مشاجره می­کنیم.

وی با اشاره به خطبه­های حضرت علی(ع) در نهج­البلاغه درباره مسئله حق، گفت: طبق فرموده حضرت علی تقوا در مقابل خطاکاری است و در زبان مدیریتی این کلمه یعنی حرکت با خطای صفر که اگر تمام اقشار جامعه این موضوع را انجام دهند، مملکت گلستان می­شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا دلتان بخواهد در مجلس و دولت و جامعه گناه می­کنیم و بعد مدام دیگران را مورد سرزنش قرار می­دهیم.

وی با اشاره به کلام امام علی(ع) گفت: در مکتب امیر مومنان حمد دیگران و شخص پرستی وجود ندارد و ملامت هم فقط باید گریبان‌گیر خود انسان باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۰
۰
۰
پزشکیان مرد بزرگیه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها