کد خبر: ۳۲۴۷۴
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۰۶ دی ۱۳۹۰
معاون پارلماني دانشگاه آزاد گفت: رئيس دانشگاه آزاد بايد مانند آقاي جاسبي داراي توانايي بالاي مديريتي و شخصيت علمي مهمي بوده و در عمل كارهاي بزرگي كرده باشد.

كريم زارع معاون پارلماني دانشگاه آزاد اسلامي در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران در مورد ويژگي‌هاي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اظهار داشت: رئيس دانشگاه آزاد بايد ويژگي‌هاي مشخص داشته باشد و پتانسيل هاي دانشگاه آزاد را به خوبي بشناسد. زيرا دانشگاه آزاد پديده جديدي بوده و شناسايي آن نيازمند مطالعه جدي است و كسي كه رياست اين دانشگاه را قبول مي‌كند بايد اين دانشگاه را با همه مشخصات آن قبول داشته و از مخالفان آن نباشد؛ زيرا مخالفان دانشگاه آزاد توانايي اداره اين دانشگاه را ندارند.

زارع در ادامه افزود: رئيس دانشگاه آزاد بايد مانند آقاي جاسبي داراي توانايي بالاي مديريتي بوده و شخصيت علمي مهمي باشد و در عمل كارهاي بزرگي كرده باشد.

معاون پارلماني دانشگاه آزاد در ادامه با برشمردن توانايي ارتباطي گسترده براي رئيس اين دانشگاه اظهار داشت: وي بايد داراي ارتباط سازنده با تمامي نهادهاي ملي وبين‌المللي بوده و اطلاعات جامع و كاملي در سطح بين‌المللي باشد يعني جهاني فكر كرده و بومي عمل كند.

معاون پارلماني دانشگاه آزاد در ادامه با اشاره به فشارهاي متعدد بر وي براي استعفا از دانشگاه آزاد اظهار داشت: از نظر من دانشگاه آزاد يك معبد است و كسي كه به عنوان رئيس اين دانشگاه انتخاب مي‌شود نيز بايد آن را معبد و عبادتگاهي براي پرستش خدا دانسته و همگام با آمال اين دانشگاه به پيش رود.

زارع در ادامه افزود: بر اساس نيت امام راحل و رهبر معظم انقلاب، دانشگاه آزاد اولين قدم را براي رضاي خدا برداشته و معتقديم اين دانشگاه حفظ خواهد شد و در صورت وجود همه اين شرايط براي رئيس دانشگاه، اين دانشگاه همچنان با حفظ صلابت و در جهت اعتلاي خود گام برخواهد داشت.

* براساس ضرورت انقلاب و دانشگاه آزاد براي پذيرش رياست اين دانشگاه آماده‌ام

معاون پارلماني دانشگاه آزاد در ادامه در مورد كانديداتوري خود براي رياست دانشگاه آزاد، خود را به عنوان يك سرباز نظام جمهوري اسلامي و دانشگاه آزاد معرفي كرد و اذعان داشت:‌ بر اساس ضرورت انقلاب و دانشگاه آزاد براي خدمت و انجام وظيفه، همواره آماده بوده و هر چند آقاي جاسبي را همچنان مديري قوي و توانمند براي دانشگاه آزاد مي‌دانم؛ اما هر كجا ضرورت باشد من نيز همانجا خواهم بود.

وي در ادامه با اشاره به توانمندي‌هاي مديريتي جاسبي اظهار داشت: جاسبي مديري بسيار توانمند بوده و بر اساس اعتقاد خود جاسبي و به گفته مولي علي (ع) "چنان زندگي كن كه گويي همين لحظه از دنيا خواهي رفت و چنان زندگي كن كه گويي تا آخر دنيا زنده‌اي" ايشان در مورد رياست حتي يك لحظه آرام نبوده و همواره در راستاي وظايف و مسئوليت‌هاي خود گام برداشته و مكان انجام كار براي ايشان مهم نبوده و تنها به انجام تكليف مي‌پردازند.

زارع در ادامه در مورد ارزيابي خود از دانشگاه آزاد، عملكرد اين دانشگاه را بسيار عالي و آن را نهاد يادگار امام و فرزند نماز جمعه دانسته و افزود: امام راحل و هاشمي رفسنجاني تشكيل اين دانشگاه را در خطبه‌هاي نماز جمعه اعلام كرده و بنده نيز اولين آزمون آن را در محل مصلاي تبريز برگزار كرده‌ام.

معاون پارلماني دانشگاه آزاد اين دانشگاه را مصداق كشتي نوح و مصون از باد و باران دانست و افزود: اين دانشگاه علي‌رغم فراز و نشيب‌هاي فراوان،‌ به سلامت به ساحل نجات خواهد رسيد.

زارع اين دانشگاه را باران رحمت‌الهي بر بوستان ايران اسلامي دانست و با اشاره به ديدار با "پروفسور عبدالسلام دانشگاه آزاد را به عنوان دانشگاهي مطرح درسطح جهان اسلام و حتي فراتر از آن دانست اينك نيز با انتخاب عضو شوراي اجرايي رياست اين دانشگاه به عنوان عضو شوراي اجرايي دانشگاه‌هاي جهان براي دومين‌بار،‌ اين تحركات را نشان دهنده روند رو به رشد اين دانشگاه ونماد اصل 44 قانون اساسي و ناشي از عنايت الهي دانست و تاكيد كرد: دانشگاه آزاد با كمك ملت به كمك دولت آمده و در حقيقت اين مردم بودند كه با كمك خود آن را ايجاد و حفظ كرده و رئيس دانشگاه نيز بايد در جهت اين اهداف اقدام كند.

وي در ادامه نمايندگان را به عنوان عصاره ملت، حامي اين دانشگاه دانسته و اظهار داشت:‌ با توجه به رشد و توسعه شهرهاي مختلف ايران با عنايت دانشگاه آزاد اسلامي،‌ اين دانشگاه قطعاً با حمايت مردمي، آينده درخشاني خواهد داشت.

زارع در ادامه با برشمردن پنج دهه‌ "تثبيت،‌ توسعه، كيفيت، رقابت‌هاي جهاني و ايجاد دانشگاه بي‌بديل" دانشگاه آزاد اسلامي را در حال حاضر در دهه چهارم خود يعني دهه رقابت‌هاي جهاني دانست و ابراز اميدواري كرد كه دانشگاه آزاد اسلامي بتواند با كمك دانشگاه‌هاي دولتي،‌ تجديد تمدن اسلامي را رقم‌زده و با تحقق سند چشم‌انداز به اهداف والاي خود برسد.

معاون پارلماني دانشگاه آزاد در ادامه با اشاره به سخنان امام راحل"كاري كنيد كه جوانان مجبور نباشند براي تحميل به خارج رفته و كاري كينه كه ديگران به ايران بيايند" اين امر را در حوزه كارداني و كارشناسي محقق شده دانست و ابراز اميدواري كرد كه اين روند در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در دهه پنجم محقق شه و بتوانيم در جهت اعتلاي ايران گام برداريم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها