به گزارش پایگاه 598 به نقل از دانشجو، احمد شفیع زاده در جمع خبرنگاران از دریافت مجوز مراحل اول و دوم ارزی بانک دی خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر بازگشایی سوئیفت بانک دی در روزهای آتی، در حال دریافت مرحله سوم مجوز ارزی نیز هستیم، ضمن آنکه با تکمیل حلقه فعالیتهای ارزی در بانک دی، صرافی این بانک نیز تا دو ماه آینده افتتاح می شود.
مدیرعامل بانک دی افزود: صدور ضمانت نامه های ارزی، گشایش خط اعتبار (LC) و حواله ارزی در این بانک آغاز شده و مورد استقبال فعالان اقتصادی قرار گرفته است.
وی در مورد راه ندازی سامانه چکاوک و سپام در نظام بانکی گفت: سامانه چکاوک نقش موثری در شفاف سازی فعالیت های مربوط به چک فعالان اقتصادی کشور دارد و سامانه سپام نیز در بخش ضمانت نامه ها و صدور آن موثر بوده علاوه بر افزایش انضباط پولی، مراودات را نیز شفاف تر می کند.
شفیع زاده با اشاره به اینکه برای ارتقا ساختار اعتباری بانک ها باید نظام کارمزدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: کاهش و تعدیل نرخ سود تسهیلات بانکی خواسته فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بوده و بهتر است با نرخ های مناسب تری تولید و صادرات غیرنفتی توسعه یابد.
وی ادامه داد: بانکداری الکترونیک امری است که همگان از آن منتفع می شوند بنابراین برای پوشش هزینه ها و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی باید اصلاح کارمزدها مورد توجه قرار گیرد زیرا کارمزدها می توانند جبران برخی از هزینههای بانکی را داشته باشند.
مدیرعامل بانک دی سپس به مساله بنگاهداری بانک ها پرداخت و گفت: کاهش بنگاهداری بانک ها و رژیم تصدی گری آنها بر فعالیت های اقتصادی به گونه ای است که بنگاهداری برای دوره سه تا 5 سال باید طوری باشد که جایگزین هایی برای این امر در نظر گرفته شود که البته توجه به کارمزدها، اصلاح ساختار اعتباری بانک ها، نوع پرداخت و تضامین، پیاده سازی نرم افزارها منجر به شفاف سازی نظام بانکی می شود.
* پرداخت 350 میلیارد تومان خسارت توسط بیمه دی
سیدمجید بختیاری مدیرعامل بیمه دی نیز در ادامه از پرداخت 350میلیارد تومان خسارت توسط این شرکت بیمه ای خبر داد و گفت: این شرکت از معدود شرکت هایی است که پرونده دیه آن در سال 93 به صفر رسیده است.
بختیاری تصریح کرد: سرمایه این شرکت از 61 میلیارد تومان به 250 میلیارد تومان افزایش یافته که این افزایش سرمایه از محل ورودی نقدینگی بوده است.
مدیرعامل بیمه دی با بیان آنکه، این شرکت مشکلات خود را مهار کرده است، گفت: بحث ساماندهی و تثبیت در این شرکت سپری شده و هم اکنون آماده ارایه خدمات مطلوب به مشتریان هستیم.
وی از برنامه بیمه دی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی که یکی از شاخص های اصلی بیمه ای است، خبر داد و افزود: در سال گذشته 8 یا 9 پرونده مالیاتی که دارای ذینفعان دولتی بوده مهار شده است.