کد خبر: ۳۲۴۵۱
زمان انتشار: ۱۸:۱۷     ۰۶ دی ۱۳۹۰
خانه سینما در واکنش به یادداشت فارس با عنوان «اینجا خانه سینماست، صدای بی‌بی‌سی فارسی!» نوشت: هیچکدام از اصناف سینمایی دعوی تحریم جشنواره فیلم فجر را نکرده‌اند و خانه سینما، جشنواره فیلم فجر را سال تحویل(عید) سینمای ایران می‌داند.
به گزارش خبرگزاری فارس، خانه سینما به یادداشت این خبرگزاری با عنوان «اینجا خانه سینماست، صدای بی‌بی‌سی فارسی!» واکنش نشان داد.
خانه سینما در بیانیه خود که در مقدمه آن با لحن و صدای بی بی سی فارسی و رسانه‌های ضد انقلاب به قضاوت درباره خبرگزاری فارس پرداخته است، با عنوان «اینجا خانه سینما، صدای اصناف سینمای ایران - اسلامی» آورده است:
«جامعه اصناف سینمایی نهادی برآمده از اراده سینماگران ایرانی است که در چارچوب ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران، مصرح در قانون اساسی زندگی می‌کنند و به کار ساخت و نمایش فیلم اشتغال دارند و می‌کوشند تا با رایزنی و دیده‌بانی مناسبات شغلی خویش به تامین نیاز‌های مادی و معنوی خود جامه عمل بپوشند. پس هر‌گونه کوششی برای معرفی آنان به عنوان دشمن و یا راندن آنان به اردوگاه بیگانگان از تقوای سیاسی و حزم اداری به دور است. گواه این ادعا نیز سفارت فرهنگی سینما در این سی سال است که اگر نگوییم همه، دست کم بیش از نیمی از اعتبار فرهنگی ایران اسلامی در جهان از آن سینما بوده است.»
خانه سینما در این بند هم افتخارات  سینمای کشورمان یکسره را به پای خود نوشته و هیچ نقشی برای هوای تازه ایی که انقلاب اسلامی در ساحت هنر و به ویژه سینما دمیده اشاره ایی نکرده است!

در ادامه این متن که به خبرگزاری فارس ایمیل شده، می‌خوانیم:«هیچکدام از اصناف سینمایی دعوی تحریم جشنواره فیلم فجر را نکرده‌اند و البته همگان مختارند که در جشنواره شرکت کنند یا نکنند. نهاد صنفی – فرهنگی خانه سینما برآیند آرای همه نمایندگانش است و البته بر گفت‌وگو، اقناع و دوراندیشی استوار. سلسه مراتب اداری و نظامی مورد علاقه شما را ندارد. خانه سینما یک فدراسیون است و نه یک سازمان اقتدارگرا!
جامعه اصناف سینمایی جشنواره فیلم فجر را سال تحویل (عید) سینمای ایران می‌‌داند. فارغ از اینکه هم‌چون سالیان پیشن مدیران برگزار‌کننده‌اش (مدیران معاونت سینمایی) تدبیر و حزم داشته‌اند و یا هم‌چون این دو سال با بی‌درایتی به واگرایی و بی‌‌اعتمادی سینماگران و دولت کوشیده‌اند. و البته این هم حق سینماگران است که در جشنواره خودشان شرکت کنند و اما نخواهند آثار شان داوری شود، کاری که در سال گذشته از درایت برخی صنوف حاصل آمد.»
 در پایان نوشتار خانه سینما به حق آنها در دفاع از حقوق خود اشاره شده به تکلیفشان در برابر آرمانهای دینی و ملی که حاصل خون شهداست اشاره ایی نشده است.
به گزارش خبرگزاری فارس روز گذشته چهار صنف خانه سینما طی بیانیه مشترک برای حضور در جشنواره شرط گذاشتند که کارشناسان آن را به تحریم جشنواره سی ام فیلم فجر توسط خانه سینما تحلیل کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها