کد خبر: ۳۲۳۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۶ دی ۱۳۹۰
فروزنده:
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور از مطالعه‌ پيشنهادي براي ايجاد يك پايتخت اداري به جاي تهران خبر داد.

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ انتشار خبري مبني بر جايگزين‌شدن يك شهر به عنوان پايتخت اداري به جاي تهران اظهار كرد: اين پيشنهاد استان تهران بوده و در حال مطالعه است.

او افزود: ما با هر پيشنهادي كه موجب تمركز‌زدايي از تهران شود، استقبال مي‌كنيم. هم‌اكنون استانداري تهران طرحي هم براي ايجاد مجتمع‌هاي صنفي در اطراف تهران مانند مجتمع مبلمان و خودرو ارائه كرده است كه به تمركز‌دايي از تهران كمك مي‌كند.

وي هم‌چنين با بيان اين‌كه رويكرد دولت نسبت به انتقال كارمندان از تهران تغيير كرده است، گفت: رويكرد ما به سمت تمركز‌زدايي تغيير كرده است.

فروزنده ادامه داد: بر اساس اين رويكرد قرار است دستگاه‌هاي جديد در تهران ايجاد نشود، دستگاه‌هايي كه زمينه‌ فعاليت در جاي ديگر دارند منتقل ‌شوند، بعضي‌ دستگاه‌ها ادغام مي‌شوند و پست جديد هم در تهران نمي‌دهيم.

معاون رييس جمهور با بيان اينكه پست‌هاي سازماني تا حد ممكن به استان‌ها منتقل مي‌شوند، اظهار كرد: ما در حال مذاكره با مجموعه‌هاي صنفي هستيم كه تا حد امكان در استان‌ها فعاليت كنند. به هر حال بر اساس طرح تفصيلي شهر تهران و مطالعات انجام شده، رويكرد ما تمركز‌زدايي است. البته اگر كارمندي بخواهد از تهران منتقل شود، مانند سابق درباره‌ او اقدام مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها