تحلیل استراتژیهای محور مقاومت و غرب در تنشهای منطقهای؛
جمعیت 90 میلیونی ویتنام و میزان پائین سرانه مالکیت خودرو (14 خودرو به ازای هر 1000 نفر) از پتانسیل بالای این بازار برای رشد و امکان موفقیت خودروهایی با قیمت رقابتی خبر می دهد. به دلیل حمایت های قابل توجه دولت ویتنام از تولید خودرو در این کشور موضوع تولید محصولات سایپا در ویتنام به عنوان یکی از روش های تداوم حضور در این بازار در گام های بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. عدم حضور محصولات چینی در بازار ویتنام علیرغم همسایگی دو کشور از دیگر ویژگیهای خاص این بازار بحساب می آید که میتواند زمینه حضور پررنگ تر محصولات گروه سایپا را فراهم سازد.
شرکت سایپا از سال 89 تا کنون رتبه اول صادرات خودرو کشور را در اختیار داشته و تنها خودروسازی است که 7 بار عنوان صادر کننده نمونه و 2 بار عنوان صادر کننده ممتاز کشور را کسب کرده است.