کد خبر: ۳۲۳۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۰۶ دی ۱۳۹۰
مسئول امور خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس در مصاحبه با الاهرام مصر گفته است که تنش‌های موجود میان ایران و انگلیس، باعث نمی‌شود که انگلیس از مذاکره با ایران در قالب گروه 1+5 کنار بکشد، بلکه اتفاقا با دو انگلیسی مذاکرات با ایران ادامه خواهد یافت.
رابطه انگلیس با ایران کامل قطع نشده، ولی در سطح پایین‌ترین روابط دیپلماتیک تعریف شده بین دو کشور رسیده است.

به گزارش «تابناک»، «آلیستار برت»، مسئول امور خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس که با نشریه مصری «الاهرام» گفت‌وگو می‌کرد، درباره آخرین تحولات روابط ایران و انگلیس گفت:روابط انگلیس با ایران به صورت کامل قطع نشده است.

وی در عین حال رابطه با ایران را دشوار، اما قطع نشده، توصیف کرد.

بنا بر این گزارش، وی با این حال درباره شرکت انگلیس در جلسات گروه 5+1 با ایران در ارتباط با موضوع هسته‌ای گفت: انگلیس نماینده اش را از این گروه بیرون نخواهد کشید و همچنان در قالب این گروه در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

هم‌اکنون نه تنها نماینده انگلیس در مذاکرات احتمالی آینده حضور خواهد داشت، بلکه کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم که انگلیسی است همچنان در این  مذاکرات حضور خواهد داشت. بدین ترتیب همچنان دو انگلیسی در مذاکرات ایران با گروه 1+5 حضور خواهند داشت.

«برت» در این باره به الاهرام گفته است: به رغم اینکه روابط ایران و انگلیس دچار تنش شده است، این تنش هیچ تغییری در سیاست انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران پدید نیاورده و انگلیس همان موضع سابق را درباره برنامه هسته‌ای ایران دارد و خواهان اعمال فشار برای حل مسالمت‌آمیز این پرونده است.

در ماه نوامبر، روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد، پادشاهی انگلیس آمادگی خود را برای مشارکت در تهاجم نظامی احتمالی علیه ایران به آمریکا اعلام کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها