کد خبر: ۳۲۳۳۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۸ تير ۱۳۹۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس دست دولت را در مذاکرات باز گذاشته است، گفت: با این وجود مجلس آنجایی که احساس کند حق مردم تضییع می شود از حق قانونی خود استفاده خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، نوذر شفیعی با بیان این که متاسفانه از طرف آمریکایی ها چندین صدا در ارتباط با مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 شنیده می شود، اظهار کرد: این چند صدایی که از آمریکا شنیده می شود برای افکار عمومی جهان گیج کننده خواهد بود، ما در مذاکرات با دولت آمریکا سخن می گوییم و کاری به اظهار نظرهای دیگران نداریم.


وی با بیان این که دولت آمریکا باید در مذاکرات یک موضع داشته باشد، تصریح کرد: اینگونه نمی شود که آمریکایی ها امروز یک موضع اتخاذ کنند و فردا موضعی متغیر با موضع گذشته خود داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرح الزام دولت به حفظ دستآوردها و حقوق هسته ای ملت ایران، چارچوب مذاکرات را برای تیم هسته ای کشور مشخص کرده است، افزود: ما نسبت به مسائل عالی نظام و خطوط قرمزمان حساس هستیم، اماکن نظامی، هسته ای و دانشمندان مان برای ما اهمیت دارد.


وی با اشاره به این که تمام رژیم های حقوقی می گوید که کاری به اسرار نظامی کشورها نداشته باشید و این مسائل برای هر کشوری اهمیت دارد، بیان کرد: این نکته مهم را هم پادمان ها که توافق بین کشورها و آژانس هست مورد تاکید قرار داده است و هم در پروتکل الحاقی و هم در ماده 10 ان پی تی به آن تاکید شده است.


شفیعی ادامه داد: ما در مذاکرات تکالیفی داریم که طبق چارچوب های قانونی به آنها عمل می کنیم ولی در مقابل حق ملت ما لغو یکباره تحریم های ظالمانه ای است که بر علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب شده است، آیا انتظار بی جایی است که ما می خواهیم در مقابل این همه امتیازاتی که از ما می خواهند، تحریم ها لغو گردد؟


وی با بیان این که امروز صدای واحدی در ارتباط با مذاکرات هسته ای در کشور بوجود آمده است، اظهار کرد: امروز دولت همان صحبتی را می کند که مجلس می کند ولی مجلس به زبان قانون صحبت می کند و دولت نیز بر اساس کارکرد سازمانی خود صحبت می کند ولی نقطه عطف این صحبت ها این است که مسائل عالی نظام و امنیتی برای دولت، مجلس، ملت و هر نهاد حاکمیتی دیگری در کشور اهمیت دارد.


نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در کشور طبق قانون هرگونه قرارداد و توافقی باید به تصویب مجلس برسد، اظهار کرد: کلیه اعضا مجلس شورای اسلامی با مذاکراتی که بتوانند مسأله ای را حل کند موافق هستند ولی راجع به کیفیت و تاکتیک ها اختلاف نظر وجود دارد.


وی گفت: مجلس دست دولت را در مذاکرات باز گذاشته است ولی آنجایی که احساس کند حق مردم تضییع می شود و اگر مجلس ورود کند به نفع تیم مذاکره کننده خواهد بود، از آن حق خود استفاده خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها