کد خبر: ۳۲۳۲۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۰۶ دی ۱۳۹۰
دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه هم اکنون ۷۴ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند،خبر داد: ۱۰ میلیون نفر از دهک‌های بالای درآمدی از پرداخت یارانه نقدی حذف می شوند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا فرزین در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به دستاوردهای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: در این مدت مصرف بنزین از 73 میلیون لیتر به 59 میلیون لیتر رسیده، گازوئیل 10 درصد کاهش یافته و همچنین مصرف نفت کوره 36 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: با یک برآورد ساده نشان می‌دهد که در این 11 ماه گذشته 15 میلیارد دلار صرفه‌جویی با اجرای قانون حاصل شده است.
معاون وزیر اقتصاد در خصوص وضعیت عدالت اجتماعی با اجرای این قانون گفت: با پرداخت یارانه نقدی به تمام دهک‌ها با توجه به اینکه دهک اول 320 هزار تومان ماهانه درآمد دارد با پرداخت یارانه نقدی،یک خانوار 4 نفره 56 درصد با افزایش درآمد مواجه می‌‌شود.
وی تصریح کرد: افزایش درآمد دهک دهم حدود 5 درصد بوده که نشان می‌دهد این شیوه پرداخت به عدالت نزدیکتر بوده و مطالعات نشان می‌دهد سهم 40 درصدی دهک‌های پایین از درآمد افزایش یافته است.
وی در خصوص تحقق درآمد ناشی از اصلاح قیمت‌ها و اینکه آیا کسری بودجه‌ای از این محل وجود دارد،گفت: براساس بودجه سال 90 بخشی از منابع از طریق اصلاح قیمت‌ها و بخش دیگر از طریق منابع یارانه در نظر گرفته شده در بودجه بود که تمام پرداخت‌ها در قالب این طرح صورت گرفته است.
فرزین در خصوص افزایش درآمد اقشار کم درآمد بیان کرد: مطالعات کارشناسی و برآوردهای ما نشان می‌دهد که در این مدت 80 درصد از خانوارها وضع بهتری نسبت به قبل دارند و طبقات 9 و 10 قطعا از یارانه‌ها منتفع نشده‌اند.
وی با اشاره به کاهش مصرف آرد و نان در کشور گفت: میزان واردات گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته 97 درصد کاهش یافته زیرا در این مدت در مصرف آرد و نان 26 درصد صرفه‌جویی داشته‌ایم که با توجه به قیمت 75 ریالی آن بخشی از آن قاچاق می‌شد.
وی در خصوص حذف اقشار پردرآمد از پرداخت یارانه گفت: در ابتدا تلاش کردیم که از طریق خوداظهاری اقشار پر درآمد را شناسایی کنیم و به تدریج برخی انصراف دهند.
 وی خاطرنشان کرد:در ابتدای اجرای طرح حدود 15 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند که پس از مدتی این تعداد کاهش یافت.
وی بیان کرد: هم‌اکنون 74 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که براساس محاسبات ما افرادی که میزان یارانه نقدی پرداختی 5 تا 10 درصد از درآمد آنها را تشکیل می‌دهد، مشمول پرداخت یارانه نخواهند شد.
به گفته وی میزان افراد حذف شده حدود 10 میلیون نفر خواهد بود که به نظر می‌رسد دهک‌های 9 و 10 مشمول این بخش قرار گیرد.
فرزین درخصوص نحوه حذف اقشار پردرآمد، بیان کرد: در آینده نزدیک از طریق خود انصرافی نامه‌ای به افرادی که نیاز به یارانه ندارد ارسال می‌کنیم که در صورت حذف این افراد میزان یارانه پرداختی به خانوراها افزایش می‌یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
http://1175.blogfa.com/post-1341.aspx
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
http://1175.blogfa.com/post-1341.aspx
عکس حاج حسن طهرانی مقدم درکنار صادق آهنگران
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
نگران نباش بعد از اين كار اون 10 ميليون سهم يارانشون و از اون 60 ميليون دوبرابر مي‌گيرن.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها