کد خبر: ۳۲۲۹۶
زمان انتشار: ۱۹:۰۶     ۰۵ دی ۱۳۹۰
دکتر آلیا: بنابراین در حال حاضر تلاش جبهه پایداری این هست که وحدت حداکثری بین آحاد جامعه اتفاق بیافتد، در حالی که برخی تلاش دارند وحدت را بین چند حزب، تشکل یا فرد خاص اتفاق بیافتد.
پایگاه هم اندیشی یاران انقلاب اسلامی  با دکتر فاطمه آلیا نماینده محترم مجلس و عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی پیرامون آخرین مواضع جبهه پایداری و برنامه‌ةای پیش رو گفتگویی را صورت داده که متن آن در ادامه می‌آید:

اخیرا همایش بانوان جبهه پایداری در تهران برگزار شد. این همایش را چگونه ارزیابی می نمایید؟

مستحضرید که جبهه پایداری در تهران دو نشست برگزار کرد. یکی نشست اعلام موجودیت و یکی نشست استان تهران که در این دو نشست خواهران و برادران مشترکاً شرکت داشتند. در هفته گذشته مقارن با دهه سوم ماه محرم همایش بانوان استان تهران جبهه پایداری برگزار شد.

با توجه به اینکه رویکرد جبهه پایداری ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و احیای آن هست و با توجه به شرایطی که بعد از فتنه 88 و یک سری مباحث انحرافی که در درون جامعه بوجود آمد و همچنین بین برخی از افراد یک سری شبهات بوجودآمد، با توجه به رسالت‌های جبهه پایداری که از ابتدا به عنوان مجموعه ای که از ابتدا در بطن جامعه بودند، ایجاب می کرد که در این مقطع همایشهای مختلف برای اقشار مختلف با هدف تبیین گفتمان انقلاب اسلامی برگزارشود.

همایشی که مربوط به خواهران استان تهران بود بحمدالله به خوبی برگزار شد و در واقع نخبگان دینی فرهنگی استان از حوزه های علمیه، اساتید دانشگاه، طلاب و دانشجویان و مخصوصا مبلغین، حضور چشمگیری داشتند. جناب حجت الاسلام تهرانی به عنوان دبیر جبهه پایداری، خانم دکتر طبیب زاده مشاور سابق رئیس جمهور و استاد دانشگاه سخنرانی داشتند و در انتها حجت الاسلام رسایی پس از سخنرانی به پرسشهای جمع حاضر پاسخ دادند.

ما امیدواریم با توجه به استقبالی که خواهران از این همایش داشتند، از این نوع همایشها در آینده به صورت مستمر و منظم و در طول سال و سال‌های آینده و در زمان‌هایی که نیاز هست و با توجه به شبهاتی که در جامعه پخش می‌شود برگزار کنیم.

همانطور که روشن است هدف جبهه پایداری فقط انتخابات نیست بلکه برای حفظ ترویج یک گفتمان به صورت دائم و مستمر و بر اساس اصول و مبانی انقلاب اسلامی تاسیس شده‌است. البته یکی از مسائل مهم که جبهه پایداری به آن ورود پیداکرده مسئله انتخابات است. آیا جبهه پایداری برای انتخابات اخیر برنامه‌ای دارد، لیستی تنظیم کرده‌است و احیانا از اعضای آن کسی در انتخابات شرکت خواهدکرد؟

همانطور که گفتید رسالت جبهه پایداری ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است. یک رویکرد این گفتمان توجه دارد به دست‌آورد مهم انقلاب اسلامی که انتخابات است. واین شامل مشارکت حداکثری مردم و حضور آنها در عرصه انتخابات است. و دیگر این که یک انتخابات در تراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد. یعنی الآن که در آستانه انتخابات مجلس نهم قرارداریم، جبهه پایداری سعی بر این دارد که نمایندگانی متدین، متعهد و ولایتمدار به معنی واقعی و معتقد به تبعیت از ولایت مطلقه فقیه، کارآمد، لایق، دلسوز و ساده زیست را بشناسد و به مردم بشناساند و زمینه ای را فراهم کند که در جامعه وحدت و شور انتخاباتی لازم به وجود بیاید و نامزدهایی که در خدمت ولایت و مردم باشند به مجلس راه پیداکنند. تلاش جبهه پایداری در این زمینه‌است.

جبهه پایداری نامزدهایی که ثبت نام برای انتخابات مجلس خواهند داشت را بررسی کرده و پس از احراز شاخصه‌های مندرج در منشور جامعتین که همان مطالبات امام و رهبری است، از آنها حمایت کرده و سعی دارد کمک کند به این که مردم آنها را بشناسند وبه آنها رأی بدهند.

جبهه پایداری تا بحال به تصمیم نهایی نرسیده که برای انتخابات لیست بدهد یا خیر. ولی برای انتخابات قطعا تلاش فراوانی خواهدکرد که مجلس نهم یک مجلس کارآمد و در خط ولایت تشکیل شود.

البته افرادی هستند چه در داخل و چه در خارج از مجموعه جبهه پایداری انقلاب اسلامی که داری این ویژگی‌ها هستند. جبهه پایداری نیز این افراد را شناسایی و از آنها حمایت خواهد کرد تا در انتخابات حضور پیدا کنند.

از طرفی برای بزرگی و بزگداشت حماسه نهم دی از تمام کسانی که عضو جبهه پایداری هستند و یا جبهه از آنها حمایت خواهد کرد خواسته‌شده تا برای ثبت نام در روز نهم دی اقدام نمایند. خود این حرکت به نوعی مسئولیت آور است و به گونه‌ای بیعت با آرمانهای حضرت امام  و آرمان‌های حماسه‌آفرینان نهم دی محسوب خواهدشد.

بنا بر این در طول هفته‌های گذشته افرادی شناسایی شده‌اند و جبهه پایداری چه در تهران و چه در استان‌های دیگر و سراسر کشور از این افراد حمایت خواهد کرد و این افراد را به مردم معرفی می‌نماید تا انشاء الله مردم با آگاهی کامل و شناخت از سوابق و کارآمدی‌های آنها و همینطور از تخصص و تدین آنها به این افراد رأی بدهند و یک ظرفیت خوبی در مجلس نهم به خودشان اختصاص بدهند

یکی از مطالبات جدی حضرت آقا وحدت اصولگرایان است. از طرفی هم اصولی وجود دارد که نمی توان از‌آن تخطی نمود. آیا جبهه پایداری برای وحدت با جبهه متحد تا کنون اقدامی نموده و یا جبهه متحد نیز قدمی در این زمینه برداشته‌است؟

یک سری فصل مشترک هایی وجود دارد. یکی از آنها روح منشور و مفاد منشور اصولگرایی است. و در مورد این منشور جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز زحمت کشیده اند و آن را تنظیم نموده‌اند که باید این منشور رعایت و اجرا شود.

نکته بعدیاین که همگی برای وحدت حداکثری تلاش داریم. جبهه پایداری واقعا تلاش بر این معنی دارد، منتهی همانطور که بارها اعلام شده و حضرت آیت‌الله مصباح در همایش اعلام موجودیت جبهه پایداری اعلام فرمودند این که وحدت بما هو وحدت و بنفسه ارزش نیست. کما اینکه خداوند در قر‌آن می فرماید "تعاونوا علی البر و التقوی ولا تعاونوا علی الاثم والعدوان".

همگی تلاش داریم وحدت حول آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل مکتب اسلام باشد ونه بر حول محور قدرت و بدست آوردن قدرت، و دیگر اینکه قدرت اصل نباشد بلکه وسیله برای ترویج و گسترش فرهنگ اسلام و انقلاب قراربگیرد.

بنابراین آن چیزی که معنی وحدت را شفاف می‌کند فرمایش خود حضرت آقا است که خطاب به بسیجیان فرمودند" جذب حداکثری ولی بدون کوتاه‌آمدن از اصول" یعنی بر سر اصول نمی‌توان کوتاه آمد.

بنابراین در حال حاضر تلاش جبهه پایداری این هست که وحدت حداکثری بین آحاد جامعه اتفاق بیافتد، در حالی که برخی تلاش دارند وحدت را بین چند حزب، تشکل یا فرد خاص اتفاق بیافتد. مردم ما که عضو حزبی نیستند. ما باید وحدت را در بدنه اصلی جامعه و متدینین جامعه ایجاد نماییم و از اصول نیز کوتاه نیاییم. اگر بعضی مواقع شنیدید که ندای وحدت وجود دارد ولی برسر اصول معامله صورت می‌گیرد و ارزش‌ها جدی گرفته نمی‌شود و نسبت به آن کوتاه می‌آیند آن وحدت محل اشکال است و نمی‌توان به آن اعتماد و اعتنا کرد و ماندگار و بادوام نخواهدبود.

وحدت ماندگار و بادوام وحدتی است که با حفظ اصول باشد. با این ویژگی‌ها در اکثر حوزه‌های انتخابیه وحدت وجود خواهدداشت و این ویژگی‌ها رعایت می‌شود.

بحث دیگری بر سر تهران است، با توجه به اینکه تهران 30 نفر ظرفیت کاندیداهای آن هست اگر حداقل سه چهارم آن مشترک باشد و بر سر یک چهارم دیگر آن اختلاف باشد به نظرمی‌رسد که در یک فضای منطقی زیر چتر ولایت و رهنمودهای رهبری می‌توان از آن اختلافات نیز رها شد.

چون کدهایی که حضرت آقا به ما داده‌اند را بایستی به صورت فهرست در مقابل خود قراردهیم مثل "افرادی که وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت نباشند، از ساکتین فتنه و انحراف نباشند، از کسانی که از لحاظ مالی مورد شبهه هستند نباشند" خود بخود به ما معیارهایی می‌دهد و هر کس که ذیل این معیارها قرار بگیرد مورد قبول است و اگر مورد اختلاف و چانه‌زنی باشند با عنایت به فرمایشات حضرت آقا که فصل اخطاب هست مورد توافق قرار می‌گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها