کد خبر: ۳۲۲۸۴۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۹     ۰۶ تير ۱۳۹۴
در جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام شد:
جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا با اشاره به عدم تغییر تولید سوخت مایع ایران در می و ژوئن ۲۰۱۵ نسبت به ۲ ماه پیش از آن اعلام کرد ایران در ماه‌های پنجم و ششم سال جاری میلادی ۲.۹ میلیون بشکه نفت خام در روز تولید کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود در مورد تاثیرات تحریم ایران بر بازار جهانی نفت، اعلام کرد که تولید سوخت مایع در ایران طی ماه‌های می و ژوئن 2015 نسبت به 2 ماه پیش از بدون تغییر مانده است.

برآورد جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که ایران  طی ماه‌های می  و ژوئن 2015 روزانه به طور متوسط 3.4 میلیون بشکه سوخت مایع شامل نفت خام و میعانات گازی تولید کرده است.

این سازمان آمریکایی در گزارش پیشین خود اعلام کرده بود که ایران در ماه‌های مارس و آوریل به طور متوسط روزانه 3.4 میلیون بشکه سوخت مایع تولید کرده است. این رقم برای ماه‌های ژانویه و فوریه 2015 در گزارش‌های پیش، روزانه 3.3 میلیون بشکه عنوان شده بود.

بر اساس گزارش پیشین این نهاد آمریکایی، ایران به ترتیب در ماه مارس 3.4 و در ماه آوریل 3.5 میلیون بشکه سوخت مایع در روز تولید کرده بود.

همچنین بر اساس این گزارش، متوسط تولید سوخت مایع ایران در ماه‌های پنجم و ششم 2015 با متوسط تولید مدت مشابه سال گذشته و همینطور مدت مشابه بازه زمانی سال‌های 2012 تا 2014 برابر است.

در ادامه این گزارش آمده است، از این میزان، 2.9 میلیون بشکه به تولید روزانه نفت خام (به استثنای میعانات گازی) ایران در ماه‌های می و ژوئن اختصاص دارد. این رقم نسبت به ماه‌های مارس و آوریل از افزایش 100 هزار بشکه‌ای برخوردار شده است.

میزان تولید نفت خام آمریکا در ماه‌های می و ژوئن 2015 نسبت به مدت مشابه سال 2014 و همچنین بازه زمانی 2012 تا 2014 نیز 100 هزار بشکه بیشتر است.

این سازمان آمریکایی در گزارش‌های پیشین خود نیز از تولید 2.8 میلیون بشکه نفت خام  ایران طی ماه‌های ژانویه تا دسامبر 2014 خبر داده بود که به این ترتیب در کل سال میلادی گذشته تولید نفت ایران در سطح 2.8 میلیون بشکه در روز ثابت مانده است. این میزان در 4 ماه نخست 2015 نیز در سطح 2.8 میلیون بشکه در روز باقی مانده بود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، ایران همچنان سومین تولیدکننده اوپک به شمار می‌رود.

عربستان به طور متوسط در ماه های می و ژوئن روزانه 9.9 میلیون بشکه نفت خام تولید کرده و میزان تولید نفت عراق نیز به طور متوسط روزانه 4 میلیون بشکه بوده است.

به این ترتیب عربستان و عراق، دو کشور نخست تولیدکننده در اوپک به شمار می‌روند که به ترتیب 300 هزار و  600 هزار بشکه طی این دو ماه نسبت به ماه‌های مارس و آوریل بر تولید خود افزوده‌اند.

متوسط تولید نفت کشورهای عضو اوپک در این دو ماه نیز روی هم رفته 30.8 میلیون بشکه در روز برآورد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.1 میلیون بشکه بیشتر است.

بر اساس قانون تحریم نفت ایران که در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است اداره اطلاعات انرژی آمریکا موظف است تا گزارشی در مورد وضعیت بازار جهانی نفت و تأثیر تحریم ایران بر این بازار منتشر کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها