کد خبر: ۳۲۱۲۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
سرمربی مشهور فوتبال كرواسی گفت: «برانکو بیشتر یک معلم است، ولی استیماچ یک ژنرال است. من استیماچ را به استقلال توصیه می‌کنم و موفقیت او را تضمین می‌دهم.»

 به گزارش پایگاه 598 به نقل ازجام نیوز، با منتفی شدن مربیگری علیرضا منصوریان در استقلال، یک بار دیگر نام ایگور استیماچ به‌عنوان گزینه هدایت این تیم مطرح شده است.

 

جستجوهای اینترنتی نشان می‌دهد که او در مربیگری کارنامه درخشانی ندارد. استیماچ از سال‌ 2012 تا 2013 سرمربی تیم‌ملی کرواسی بوده و در میانه فصل اخیر به زادار رفته، ولی نتوانسته این تیم را از سقوط نجات دهد.

 

با وجود این میروسلاو بلاژویچ نظر متفاوتی دارد. وقتی با سرمربی اسبق تیم‌ملی تماس گرفتیم تا از او درباره شاگرد سابقش در تیم‌ملی کرواسی بپرسیم، مثل همیشه با خوشرویی و ادبیات منحصر به‌فردش به سوالات ما پاسخ داد.

 

او تاکید داشت که استیماچ بهترین مربی حال حاضر کرواسی است. حالا باید منتظر ماند و دید اگر استیماچ هدایت استقلال را به‌عهده گرفت، چقدر حرف‌های چیرو صحت خواهد داشت؟

 

اظهارات بلاژویچ را در ادامه می خوانید:

 

* آقای بلاژویچ، در حال حاضر چه فعالیتی دارید؟

- من همچنان در فوتبال هستم، ولی فعلا تیمی ندارم. آخرین بار در توزلا و زادار مربیگری کردم.

 

* ایگور استیماچ، شاگرد سابق شما به‌عنوان گزینه مربیگری در ایران مطرح شده. درباره او چه نظری دارید؟

- برای چه تیمی؟

 

* استقلال.

- من دوستان زیادی در ایران دارم و کشور شما را خیلی دوست دارم، پس می‌خواهم صادقانه صحبت کنم. استیماچ بهترین مربی کرواسی است. تضمین می‌دهم که او کیفیت خوبی دارد.

 

* ولی او در تیم ملی کرواسی موفق نبود؟

- نمی‌توان گفت که او در تیم ملی موفق نبوده. صعود تیم به جام‌جهانی نتیجه کار استیماچ بود. ولی بین او و داور شوکر، رییس فدراسیون فوتبال کرواسی اختلاف بود و او برکنار شد.

 

* استیماچ در زادار هم موفق نبوده.

- او در زادار شرایط مناسبی برای موفقیت نداشت.

 

* برانکو، دستیار سابق شما هم سرمربی پرسپولیس شده.

- برانکو یک پروفسور است. او فوتبال را علمی دنبال می‌کند. مطمئنم که پرسپولیس با او نتایج خوبی خواهد گرفت. فراموش نکنید که او ایران را به جام‌جهانی 2006 رساند.

 

* به‌تازگی با برانکو صحبت کرده‌اید؟

- بله. او به کرواسی برگشته و با او صحبت کردم. خیلی خوشحال بود که در پرسپولیس است. او امروز (پنج‌شنبه) به ایران برمی‌گردد. ولی باید بگویم که بین برانکو و استیماچ یک تفاوت هست. برانکو بیشتر یک معلم است، ولی استیماچ یک ژنرال است. من استیماچ را به استقلال توصیه می‌کنم و موفقیت او را تضمین می‌دهم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها