سایپانیوز: شرکت سایپا پس از موفقیت در ممیزی خارجی استاندارد پاسخگویی
اجتماعی، به عنوان اولین شرکت ایرانی گواهینامه استاندارد پاسخگویی اجتماعی
SA8000 را دریافت کرد. در راستای سیاستهای مدیریت ارشد سایپا جهت
استاندارد سازی و استقرار مدلهای نوین مدیریتی و استانداردهای بین المللی
اقدامات گسترده ای جهت استقرار استاندارد پاسخگویی اجتماعی را برنامه ریزی و
با هدف ارتقاء و نظام مند کردن روابط کارکنان و شرکت اجرا شد.
به گزارش سایپا نیوز، در راستای سیاستهای مدیریت ارشد سایپا جهت استاندارد
سازی و استقرار مدلهای نوین مدیریتی و استانداردهای بین المللی اقدامات
گسترده ای جهت استقرار استاندارد پاسخگویی اجتماعی را برنامه ریزی و با هدف
ارتقاء و نظام مند نمودن روابط کارکنان و شرکت اجرا گردید .
براساس این گزارش ممیزی خارجی توسط شرکت TUV NORD ، طی4 روز از 27 لغایت 30
آذر ماه با حضور و مشارکت گسترده مدیران وکارکنان ، برگزار گردید که با
توجه به عدم مشاهده عدم انطباق عمده در این سیستم ، سایپا موفق به اخذ
اولین گواهینامه استاندارد پاسخگویی اجتماعی SA8000 در ایران گردید .
دریافت این گواهینامه نشان از فعالیت ویژه سایپا در جهت تحقق چشم انداز
شرکت سایپا توسعه سرآمدی سازمان ، توسعه و تعمیق استانداردهای تخصصی و
استقرار آنها در کلیه حوزه های مرتبط می باشد . شرکت سایپا این مهم را در
گرو رشد و بالندگی سرمایه های ارزشمند انسانی خویش و توجه به خلاقیت و
نوآوری کارکنان می داند، استاندارد پاسخگویی اجتماعی را بمنظور حفظ و صیانت
از اصول انسانی و کرامت کارکنان ، بعنوان الگوی پاسخگویی اجتماعی خویش
انتخاب و مستقر نموده است تا با بکارگیری الزامات آن اثبات نماید که نه
تنها به مسئولیتهای اجتماعی خود در ارتباط با منابع انسانی آگاه است بلکه
با طرحریزی فرآیندها و زیرسیستم های مورد نیاز در عمل نیز گام های موثری در
جهت انجام این مسئولیت ها داشته است .
گفتنی است پس از اخذ این گواهینامه برای نخستین بار در ایران ، ایران به
عنوان شانزدهمین کشور جهان به جمع کشورهای دارای این گواهینامه پیوست .