کد خبر: ۳۲۰۱۲۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۳     ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
نزدیک به دو سال قبل در مهرماه ۱۳۹۲ محمد جواد ظریف برای مذاکرات هسته ای به ژنو سفر کرد و در پاسخ به سوال منتقدان مبنی بر اینکه چرا جزییاتی از این گفتگوها منتشر نمی شود، اعلام کرد: «چنان استوار مذاکره کرده ایم که نگران افشای مطالب نیستیم.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز، در آن برهه ظریف با انتشار مطلبی در صفحه فیس بوک خود نوشت: «مذاکرات ژنو مفید و سازنده بود. توافق هم کردیم که بحث ها محرمانه بماند. محرمانه ماندن مذاکرات به معنای واهمه داشتن از افشای محتوای آن نیست. اطمینان داشته باشید که هیچ نگرانی در مورد اعلام عمومی آنچه در مذاکرات طرح شد نداریم. اما هدف ما از این مذاکرات رسیدن به تفاهم است و نه بهره برداری های زودگذر تبلیغاتی!»  (درباره بهره برداری انتخاباتی ظریف از مذاکرات هسته ای اینجا را بخوانید)
 
ظریف آن روز در بخش دیگری از یادداشت اش نوشت: «مطمئن باشید که بنده و همکارانم آن چنان استوار و منطقی مذاکره کرده ایم که هیچ نگرانی از افشای مطالب مذاکرات نداریم. ولی چون برای رسیدن به تفاهم وارد این عرصه دشوار شده ایم و نه برای افشاگری و برد زودگذر و کم فایده تبلیغاتی، لذا جزئیات مذاکره را، با کسب اجازه از محضر شریف مردم، محرمانه نگاه می داریم. باید از فرصتی که شما مردم با انتخاب حماسی تان به دنیا دادید تا با ایران مقتدر، منطقی و اهل تعامل و گفتگو کنار بیایند، بهترین استفاده واقعی و عملیاتی را بکنیم و گرنه فرصت برای تبلیغات بسیار است.»
 
اما امروز که نزدیک به دو سال از آن برهه می گذرد، همچنان مذاکرات در هاله ای از ابهام است و بسیاری از جزییات گفتگوها از مردم پنهان مانده، البته هر از چندگاهی برخی رسانه های خارجی جزییاتی از این مذاکرات محرمانه! را منتشر می کنند اما باز هم تیم مذاکره کننده برخلاف دستور صریح رهبر انقلاب در ۲۰ فروردین ۹۴، اصرار دارد تا از ارائه جزییات به مردم خودداری کند و مشخص نیست اگر همانطور که ظریف گفته بود: «چنان استوار مذاکره کرده است که نگران افشای محتوای مذاکرات نیست»، چرا هر از چندگاهی محتوای مذاکرات را رسانه های آمریکا و رژیم صهیونیستی منتشر می کنند اما مردم ایران همچنان باید بی خبر بمانند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها