امیرحسین قاضیزاده، حمایت از کالای داخلی را یک فرصت بینظیر برای کشور میداند و میگوید: مصرف کالای داخلی حداقل یک بازار هفتاد میلیون نفری است و کمک به گردش اقتصادی کارخانهجات و تولیدکنندههای داخلی میکند. این حمایت، این فرصت را ایجاد میکند که با استفاده از این بازار هفتاد میلیون نفری، تولیدکنندههای بتوانند خودشان را ارتقا بدهند و توانایی این را پیدا کنند که بازاهای منطقهای و جهانی را هم بگیرند.
وی اضافه کرد: اولویت و تلاش ما باید در صدد این باشد که کمک به تولید داخلی شود. باید رقابت را در میان خود کالاهای داخلی تعریف کنیم. اگر میخواهیم رقابتی باشد، چرا کاری نکنیم که این رقابت بین دو کالای ایرانی باشد تا یک ایرانی با خارجی.
قاضیزاده در ارتباط با ارزش دانستن کالاهای خارجی گفت: فرهنگ خرید مصرف کالای خارجی، سالها است که توسط تبلیغات وسیع آن کالا تثبیت شده است. متاسفانه مارکهای خارجی توانستهاند برای همه سطح درآمدها کالا تولید کنند ولی ما نتوانستیم این کار را انجام بدهیم. حالا که موضوع به این سادگی را میدانیم، باید برای بهبود آن قدم برداریم و تولیدکنندههایمان باید بتوانند برای همه سطح درآمدها کالا تولید کنند.
نماینده مردم خراسان رضوی، با اشاره به اقتصاد مقاومتی که سرلوحه اقتصاد کشور ما است، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای این است که ما بتوانیم معنای درآمدی خود را مطمئن و متنوع کنیم و وابستگی به ارز خارجی را در کشورمان کم کنیم.
او در ادامه به وظایف قوای سهگانه در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این سه قوه با محوریت دولت باید در جهت اهداف این اقتصاد قدم بردارند. دولت باید کاری کند که بازرگانی و تجارت در خدمت تولید باشد. البته تمام اینها سیاستهایی است که باید به کمک تولیدکنندههای داخلی حل شود. از طرف دیگر، آنهایی که تولید کننده هستند کیفیت کالاهایشان را افزایش بدهند و آنهایی که مصرفکننده هستند، از کالای داخلی استفاده کنند.