کد خبر: ۳۱۹۷۹۱
زمان انتشار: ۰۲:۲۸     ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا در هشداری خطاب به ایران نوشت: مادامی که ایران رویکرد همزمان حمایت علنی از مذاکره کنندگانش و ترسیم خطوط قرمز را ادامه دهد، بهترین فرصت برای حل مسالمت آمیز مناقشه هسته‌ای را از دست می‌دهد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «رابرت آینهورن» معاون اسبق وزیر خارجه  آمریکا در امور عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در دوره «هیلاری کلینتون» و از کارشناسان ارشد اندیشکده‌ بروکینگز و برخی مراکز تحلیلی دیگر در نقدی پیرامون آینده مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه «1+5» منتشره در اندیشکده «بروکینگز» نوشت: مذاکرات در حال انجام هستند اما توافق نهایی به نظر دشوار و دست نیافتنی است. شاید بزرگترین خطر شکست مذاکرات از جانب محاسبات اشتباه ایران نسبت به این است که دولت اوباما خود را متعهد به حصول توافق می‌بیند و بسیار مشتاق برای اجرای آن است و به همین دلیل خود را تا حد زیادی آماده انجام توافق با ایران بر حسب شرایط این کشور می‌کند.

آینهورن در  بخشی دیگر نوشت: البته اوباما به طور آشکار خواهان توافق است اما او و دولتش ایده‌ای  مشخص از تداوم حمایت از توافق با ایران دارند. آن‌ها باید آشکارا بگویند در صورتی‌که ایران توافق را نپذیرد، آن‌ها نیز آماده کنار کشیدن از مذاکرات هستند.

این مقام اسبق آمریکایی در خاتمه نوشت: مادامی که ایران چنین رویکردی یعنی حمایت علنی از مذاکره کنندگانش و همزمان ترسیم خطوط قرمز را ادامه دهد، بهترین فرصت برای یافتن راه حل مسالمت آمیز را از دست خواهد داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها