کد خبر: ۳۱۹۴۴۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۸     ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
مدير مركز الكساندر هميلتون دانشگاه نيويورك كه از او به عنوان «نوسترآداموس آينده» ياد مي شود به پيشگويي در خصوص مذاكرات هسته اي ايران و آينده بشار اسد پرداخت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، پروفسور «بروس بوئنو دمسكيتا» استاد دانشگاه نيويورك و مدير مركز الكساندر هميلتون اين دانشگاه است. تخصص و شهرت وي پيشگويي احتمال وقايع علوم سياسي و تجاري جهان بر اساس مباني نظريه بازي‌ها است. برخي حتي او را با نوستراداموس مقايسه كرده اند.

پيش بيني او مبتني بر مدل رياضي «نظريه بازيها» است و نه خرد شخصي و حدس و گمان. الگوهاي كامپيوتري تعريف‌شده توسط وي نشان مي‌دهد كه مي‌توان با استفاده از نظريه بازي‌ها، بازي‌هاي سياسي جهان و قدم بعدي هر يك از بازيگران اين صحنه را نيز با دقت بالايي پيش‌بيني كرد.

او پيش‌گويي را از سال 1979 ميلادي با پيش‌بيني شرايطي كه مي‌توانند به شروع جنگ منتهي شوند، آغاز كرد. دمسكيتا براي اين پيش‌بيني يك الگوي رياضي طراحي كرد تا به كمك آن شرايط گوناگون و تأثير آنها در انتخاب ميان ديپلماسي يا جنگ توسط مردم را پيش‌بيني كند و مانند هر الگوي ديگري براي آزمون اين الگو به داده‌هاي حقيقي نياز داشت.

پايان‌نامه دكتراي او در زمينه سياست هند بود و وزارت امور خارجه ايالت متحده از او خواست تا در زمينه بحران سياسي هندوستان اعلام نظر كند. دمسكيتا فهرست كاملي از تمامي افرادي كه احتمال مي‌داد بتوانند در اين شرايط تأثير‌گذار باشند يا نخست‌وزيري را در آينده هند عهده‌دار شوند، تهيه كرد. داده‌ها را به رايانه وارد كرد و تا صبح منتظر نتيجه نهايي عجيب برنامه نشست.
پيش‌بيني الگوي نرم‌افزاري كاملا دور از ذهن بود. نخست‌وزير آينده، كسي بود كه با هيچ‌كدام از پيش‌بيني‌هايدمسكيتا و ديگر كارشناسان سياسي منطقه همخواني نداشت.

زماني كه دمسكيتا نتايج را به نماينده وزارت امور خارجه اعلام كرد، دريافت نتايج حاصل از نرم‌افزار او با هيچ پيش‌بيني ديگري همخواني ندارد و بهتر است اين نتيجه عجيب را براي كسي بازگو نكند. اما تنها چند هفته بعد، پيش‌گويي الگوهاي كامپيوتري درست از آب درآمد و درست 6 ماه بعد نخست‌وزير تازه- همانطور كه نرم‌افزار پيش‌بيني كرده بود- عزل شد!

بروس بوئنو د مسكيتا
پروفسور بروس بوئنو د مسكيتا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آينده مذاكرات هسته اي ايران گفت: من در اين خصوص مدل رياضي طراحي نكرده ام. لذا پيش بيني كه طرح مي كنم مبتني بر مدل رياضي نيست و مبتني بر دانش من از پديده ها و تحولات مرتبط با اين موضوع است و در واقع نوعي پيشگويي است.

وي افزود: در حال حاضر نيز مشغول توسعه و گسترش دادن مدلهاي رياضي هستم تا از رهگذر آن بتوان مسائل جديدي را پيش بيني كرد. با اين توضيح پيش بيني من از مذاكرات هسته اي ايران اين است كه طرفين به توافق خواهند رسيد. طرفين داراي منافع مشترك در رسيدن به توافق هستند.

استاد دانشگاه نيويورك همچنين در خصوص بحران سوريه نيز تصريح كرد: براي از بين بردن داعش نياز به نيروهاي زميني قوي است كه عراق بايد آنها را تأمين كند.

وي افزود: در حال حاضر نيز به نظر نمي رسد ايالات متحده آمريكا و ناتو نيز بخواهند نيروي زميني به عراق بفرستند. دليل آن اين است كه دولت‌هاي كنوني در اين كشورها تمايلي به اين امر ندارند.

مدير مركز الكساندر هميلتون دانشگاه نيويورك گفت: داعش در چند سال آينده به عنوان تهديد در منطقه باقي خواهد ماند.

وي يادآور شد: حكومت بشار اسد در قدرت باقي خواهد ماند. بشار اسد تنها نيست و متحداني چون ايران، روسيه و ونزوئلا دارد كه او را حمايت خواهند كرد. همچنين در داخل اين كشور نيز او حامياني دارد كه مخالف خروج او از قدرت هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها