کد خبر: ۳۱۹۲۹
زمان انتشار: ۱۷:۳۵     ۰۳ دی ۱۳۹۰

"افشين روغني"‌ معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت برکنار شد؛ این خبری بود که امروز شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران بر خروجی خود قرار داد.

به گزارش رجانيوز، اگرچه عزل و نصب مدیران از جمله وظایف مسئولان است اما برکناری مدیری همچون روغنی که گفته می‌شود زمانی که در حال رسیدگی به مشکلات مردم در دیدار مردمی بوده، حکم عزلش به او ابلاغ شده است، ابهام‎هاي فراوانی به همراه داشت.

یک منبع آگاه در گفتگو با رجانیوز درباره این برکناری گفت: آگاهي از ویژگی‌های افشین روغنی کافی است، تا برکناری او به راحتی قابل قبول نباشد.

وی با یادآوری سابقه ایثارگری و وضعیت زندگی معاون سابق امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: روغنی که جانباز 75 درصد است و پنج سال هم سابقه اسارت دارد، از مدیرانی است که علی رغم پست‌های مهم، بسیار ساده زیست بوده و در خانه‌ای60 متری در مناطق متوسط شهر تهران زندگی می‌کند.

این منبع آگاه ادامه داد: روغنی با این وضعیت جسمی، بیشترین سفرهای استانی را در جمع معاونان وزیران داشته چرا که علاوه بر سفرهای استانی دولت، سه دوره سفر استانی به عنوان دبیر ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی حوزه صنعت و معدن به کل کشور داشته است.

وی با اشاره به نتایج این سفرها هم گفت: این سفرها بالغ بر 20 هزار مصوبه داشته که عمده این مصوبات، گره‌های کور حوزه صنعت در کشور را گشوده است.

این منبع آگاه با بیان اینکه بیشترین مکاتبات وزارت صنعت، معدن و تجارت که بیش از 60 درصد مکاتبات بوده، به روغنی ارجاع داده می‌شد، افزود: علاوه بر این حجم مکاتبات، روغنی بیشترین مراجعات حضوری در این وزارتخانه هم داشته است که این به خاطر باز بودن در اتاق او برای همه بود.

وی در مورد دلایل برکناری روغنی اظهار داشت: آن‎چنان که گفته می‌شود، روغنی نیز همچون برکناری‌های اخیر، با دستور از بالا عزل شده است، چرا که آرزوی هر وزیری است که چنین مدیری داشته باشد.

این منبع آگاه افزود: زمانی که دست گل جریان انحرافی در صنعت خودروسازی نمایان شد، روغني در اين صنعت نيز فعال بود، بر همین اساس احتمال نقش آفرینی لابی خودرو سازی در برکناری روغنی زياد است.

با این توضیحات، برکناری روغنی افکار عمومی را با این سوال مواجه کرده است که آیا معاونی با این سلامت و سابقه انقلابی و مدیریتی که منشأ خدمات فروانی هم شده است، باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه در زمان دیدار مردمی برکنار شود.

بهتر است مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت این ابهام افکار عمومی را هرچه زودتر مرتفع کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها